دشمن با تمام سلاح خود بصیرت ملت ایران را نشانه گرفته است

خبرگزاری شبستان: عضو خبرگان رهبری گفت: دشمن با تمام سلاح خود بصیرت ملت ایران را نشانه گرفته و جنگ نرم یکی از ابزارهای این سلاح می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی استاد حوزه علمیه قم و عضو خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز( 14 خرداد) در ویژه برنامه مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در مسجد سرچشمه اردبیل، اظهار کرد: جنگ نرم سلاح دشمن برای شکار بصیرت ملت ایران است.


وی، با بیان اینکه برای در امان ماندن از این جنگ باید به ریسمان الهی چنگ زدو از ایجاد اختلاف در جامعه پرهیز کنیم، افزود: داشتن بصیرت تنها ابزاری است که می تواند دشمن را در رسیدن به اهداف خود مایوس کند.


عضو خبرگان رهبری، شناختن زمان و آگاه به مسائل زمان خود بودن را از ویژگی های بارز امام راحل (ره) عنوان کرد و گفت: کسی که زمان خودش و مسائل مربوط به آن را بشناسد در اشتباهات گرفتار نمی شود و ما امروز برای ادای احترام به خدمات و جانفشانی های امام راحل در این محفل جمع شده ایم تا بصیرتی برای ما باشد که از سیره ایشان پیروی و الگو برداری کنیم.


استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به آیات قران کریم مبنی بر اینکه" بالاخره این عالم را بندگان صالح و شایسته وارث خواهند شد"، ادامه داد: وعده تحقق این مهم را مقام معظم رهبری در جمله ای به طور صریح بیان کردند که آن عبارت است از " ما در یک پیچ تاریخی مهم هستیم و آن انتقال قدرت از فاسدان به صالحان است".


آیت الل حائری شیرازی، فرمایش امام راحل " من با اطمینان می گویم که اسلام فاسدان را مغلوب و سنگرهای کلیدی را یکی پس از دیگری تسخیر خواهد کرد، را یادآور شد و بیان داشت: امام راحل به خاطر مبارزه با ستم و ظلم از یکی شخصیت ملی به یک شخصیت جهانی تبدیل شده بود به طوری که همه آزادی خواهان جهان خواستار امام بودند.


نیمه خرداد اولین وثیقه ملت برای فرج امام زمان(عج) بود


این مقام مسئول، نیمه خرداد را اولین وثیقه ملت برای فرج امام زمان(عج) توصیف و اضافه کرد: از آنجایی که امام راحل دست امام زمان (عج) برای مبارزه به ظلم خواهی بود باید امت اسلام برای دیدن امام خود وثیقه گذاری می کردند که نیمه خرداد اولین وثیقه ملت برای فرج امام زمان(عج) بود.


عضو خبرگان رهبری، سوء استفاده از قدرت را منکری عظیم عنوان کرد و خاطر نشان شد: زیر میزی گرفتن، گرفتن امتیاز برای خود و اطرافیان خود، ایجاد اختلاف در جامعه، عدم اطاعت از ولی فقیه زمان و عدم تلاش برای ترویج ارزش های اسلامی در جامعه از جمله اموری است که انسان را به خوردن از نهری وا می دارد که از امام خود دور می کند.


به آنچه که می دانید عمل کنید


آیت الله حائری شیرازی، در یک نصیحت اخلاقی به حضار، متذکر شد: قدر حجت درونی خود را بدانید و به آنچه که می دانید عمل کنید چراکه این مهم دست حجت درونی را در دست حجت ظاهری می گذارد و باعث اعتلای روحی و روانی فرد می شود.


استاد حوزه علمیه قم، در پایان سخنان خود، با اعلام این مطلب که دینی که صبر نداشته باشد به جایی نمی رسد، گفت: امام راحل اسوه صبر و پایداری در مقابل ظلم برای همه ملت بود و از این رو بود که همه ملت همیشه همراه امام بودند و اورا تنها نمی گذاشتند.


گفتنی است، مداحی توسط مداح اهل بیت(ع) محمدباقر منصوری و راه اندازی دستجات عزاداری توسط محلات از مله برنامه های دیگر این ویژه برنامه بود.


پایان پیام/
 

کد خبر 373599

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha