تبعیت از رهبری مکتب امام(ره) رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است

خبرگزاری شبتسان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، گفت: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی مکتب امام خمینی(ره) و تبعیت از رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام، آیت الله محمد نقی لطفی، امام جمعه ایلام، ظهر امروز(16 خرداد) در خطبه های این هفته نماز جمعه ایلام در مسجد جامع این شهر، اظهار کرد: انتخاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به رهبری انقلاب اسلامی بعد از رحلت ملکوتی و جانگداز بنیانگذار جمهوری اسلامی را یکی از فرازهای مهم و نورانی و بیاد ماندنی تاریخ ایران در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.


وی، افزود: ویژگی های شخصیتی ایشان همانند علم و دانش سرشار، فقاهت، تقوی، اخلاص، زهد و پارسائی، شجاعت، سوابق درخشان مبارزاتی و مدیریتی و از همه مهم تر دست تقدیر الهی و توجهات حضرت ولی عصر(عج) و ضرورت تداوم راه و آرمان های امام او را برازنده جانشینی امام و نیابت حضرت بقیه الله الاعظم نمود.


امام جمعه ایلام، با بیان اینکه امام خمینی تابناک ترین چهره قرن اخیر و انقلاب او ماندگارترین انقلابها در جهان معاصر است، صریح کرد: به طور قطع این انتخاب به جا و ارزشمند مرحله نوینی از تاریخ ایران را با اقتدار همراه با ثبات و آرامش رقم زد.


آیت الله لطفی، ابراز کرد: رمز ماندگاری این انقلاب علی رغم توطئه های بزرگ دشمنان بدخواه باید در سیره علمی و اخلاقی و سیاسی و عرفانی امام راحل که برآیندی از سیره پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) جستجو کرد.


خطیب نماز جمعه ایلام، یادآور شد: با توجه به این واقعیت که ملت ایران افتخار پیروی از تعالیم حیات بخش و نورانی آخرین فرستاده خداوند دارد و بحمدالله تا امروز ایران اسلامی ام القراء جهان اسلام و کانون اصلی نشر معارف اسلام ناب محمدی و معارف اهل بیت است.


وی، گفت: رهبری و ملت ایران پرچم دار آزادی و رهائی مسلمانان از اسارت و بردگی استکبار و نظام سلطه جهانی می باشد لذا باید عصر کنونی را عصر امام خمینی(ره) دانست.


امام جمعه ایلام، خاطرنشان کرد: اکنون باید در بیست و پنجمین سالگرد عروج ملکوتی امام راحل، سیره علمی و عملی او و کارنامه الهی وی را بازخوانی کرد.


آیت الله لطفی، افزود: شناخت سیره امام(ره) و آشنائی با خط امام راحل و آرمان های او نیاز به تفسیر و تحلیل های سلیقه ایی و باندی و حزبی ندارد.


وی، تصریح کرد: متاسفانه عده ایی که روزگاری در کنار امام راحل بودند و بعد از ارتحال ملکوتی او به امام و آرمان های او خیانت کردند و در یک همایش به نام امام شناسی با اظهار تاسف از حصر سران فتنه که بزرگترین خیانت به امام را داشتند و فتنه 88 که برای سقوط نظام اسلامی که میراث گرانقدر امام راحل است را سازمان دهی کردند.


امام جمعه ایلام، اظهار کرد: این عده عملا با دشمنان کینه توز هم نوا و هم پیمان شدند و همچنین نظام اسلامی را متهم به فاصله گرفتن از خط امام کردند.


خطیب نماز جمعه ایلام، با بیان اینکه باید مراقب تحرکات مجدد جریان نفاق باشیم، گفت: آنها با شعار امام شناسی و تظاهر به پیروی از امام قصد انتقام گیری از امام راحل و رهبری پس از شکست مفتضحانه در فتنه 88 و ناکام ماندن از ضربه زدن به نظام را دارند.


وی، با اشاره به اینکه این عده عملا در مقابل راه امام و صراط مستقیم آن عزیز سفر کرده که امروز در رهبر فرزانه انقلاب تجسم یافته است، تمام قد ایستادند، افزود: اما ملت بزرگ و با بصیرت ایران در حماسه 9 دی طومار ننگین سران فتنه و حامیان آنها و ساکنین آن فتنه بزرگ را در هم پیچیدند.


آیت الله لطفی، اظهار کرد: بحمدالله ملت با بصیرت ایران با پیروی از رهبری عزیز انقلاب، راه امام راحل و آرمان های ایشان را با تمام وجود پاسداری و صیانت می کنند.


امام جمعه ایلام، در بخش دیگری از سخنان خود به 11 شعبان سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اشاره کرد و گفت: حضرت علی اکبر(ع) اولین شهید از خاندان اهل بیت(ع) در روز عاشورا و تبلور عینی اخلاق، روش و منش رسول اعظم اسلام(ص) است.


وی، با بیان اینکه سیمای ظاهری او منعکس کننده سیمای نورانی رسول الله(ص) است، ابراز کرد: مورخین نقل کردند در روز عاشورا زمانی که لشکر عمر بن سعد چهره نورانی علی اکبر را دیدند گفتند فتبارک الله احسن الخالقین.


آیت الله لطفی، گفت: آنقدر که حضرت علی اکبر(ع) شبیه پیامبر بود که لشکریان عمر بن سعد گمان کردند پیامبر(ص) است و ایشان از نظر فضائل انسانی بویژه اخلاق شبیه ترین فرد به رسول الله صلی الله علیه و آله است.


خطیب نماز جمعه ایلام، افزود: آن حضرت از نظر منطق هم به پیغمبر شباهت داشت، پیغمبر که قرآن در مورد اخلاق او فرموده است انک لعی خلق عظیم.


وی، بیان کرد: لذا طبق آیه قرآن گفتار حضرت رسول(ص) از روی هوی نفس نبوده و ما ینطق عن الهوی و روز جوان که مزین به اسم حضرت علی اکبر (ع) بوده، مقدس و ارزشمند است.


امام جمعه ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: بحمدالله خیل عظیمی از جوانان این مرز و بوم با تاسی از حضرت علی اکبر(ع)، عالی ترین جلوه های ایمان و تقوی اخلاق ولایتدمداری در طول این سی و پنج سال به اثبات رساندند.


پایان پیام/

کد خبر 373733

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha