طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو تحصیل در استان سمنان آغاز شد

خبرگزاری شبستان:کارشناس مسوول سنجش آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان گفت: طرح سنجش نوآموزان بدو تحصیل استان سمنان روز شنبه در 9 پایگاه در شهرستانهای مختلف این استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان،مهران نصیری امروز(17 خرداد) درجمع خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو تحصیل در استان سمنان گفت:این طرح تا شهریور امسال ادامه دارد و برای افراد جامانده نیز در مهر این سنجش انجام می شود.


وی با بیان اینکه ازاین تعداد پایگاه دو پایگاه در سمنان، دو پایگاه در شاهرود و در هر یک از شهرستانهای گرمسار، مهدیشهر، دامغان و میامی و شهربسطام یک پایگاه فعال شده است افزود: هدف از اجرای طرح سنجش غربالگری و بررسی وضعیت آمادگی جسمانی، روانی و ... نوآموزان برای جاگیری در نظام تعلیم و تربیت است.


نصیری با بیان اینکه 95 درصد نوآموزان در سنجش های مختلف نمره قبولی می گیرند گفت: پنج درصد بقیه برای تعیین وضعیت به مراکز تشخیصی ارجاع داده می شوند.


وی سنجش شنوایی، بینایی، قد، وزن، دهان، دندان، آمادگی تحصیلی و جسمانی، اختلالات رفتاری و گفتاری را از موارد مورد سنجش در این طرح برشمرد.


وی پیش بینی کرد: امسال در این طرح 11 هزار نوآموز در استان سمنان تحت پوشش سنجش های مختلف قرار گیرند.


در استان سمنان قریب 108 هزار دانش آموز در حدود یک هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند و سالانه بیش از 10 هزار نفر کلاس اولی وارد فضای تعلیم و تربیت می شوند.


پایان پیام/
 

کد خبر 373970

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha