نهمین اجتماع عظیم منتظران در مشهد برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول برپایی اجتماعات عظیم انتظار از برگزاری نهمین اجتماع عظیم منتظران روز جمعه همزمان نیمه شعبان با هدف ترویج فرهنگ مهدویت در مشهد خبر داد.

به گزارش حبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، غلامحسین صفایی، مسئول اجتماع بزرگ مهدویون ظهر امروز(17خرداد) در نشست خبری  پیرامون تشریح برنامه های دهه مهدویت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طول 8 سال گذشته مراسم اجتماع مهدویون با استقبال مردم مواجه شده است و دوست داران امام زمان(عج) با این حرکت فرهنگی مذهبی می توانند در راستای ترویج مهدویت الگوی تاثیر گذاری را به جوامع مختلف ارائه دهند.


وی افزود: ویژه برنامه های دهه مهدویت امسال علاوه بر شهر مشهد در شهرستان های سبزوار، نیشابور، قوچان، تربت حیدریه، کاشمر و فریمان نیز برگزار می شود.


مسئول اجتماع بزرگ مهدویون تصریخ کرد: حرکت های فرهنکی در شهرمشهد باید با هدف زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) ارائه شود چرا که باید در جامعه اسلامی افراد همواره به امام زمان خود توجه کند تا آن جامعه رنگ مهدویت را به خود بگیرد.


صفایی گفت: امروز عده ای در صدد انحراف جریان مهدویت هستند که این امر وظیفه شعیان و مهدویون را سنگین تر می سازد پس باید در برابر جریان های انحرافی بخصوص  جریان هایی که به دنبال تضعیف مهدویت مقابله کنیم.


مسئول اجتماع بزرگ مهدویون با بیان اینکه امسال نهمین سال برگزاری اجتماعات عظیم منتظران در مشهد است، گفت: اجتماع عظیم مهدویون نیمه شعبان روز جمعه در ساعت 10 و 30 دقیقه از میدان شهدا به سمت حرم رضوی با حضور آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد برگزار می شود.


صفایی با بیان اینکه هدف اصلی اجتماع عظیم مهدویون ترویج فرهنگ مهدویت و یادآوری مظلومیت حضرت صاحب الزمان (عج) در جامعه و اظهار شادی و وحدت و انسجام جامعه اسلامی در نشان دادن تجلی نشاط شیعی برگزار می شود، تصریح کرد: همه ارزش‌ها وابسته به مهدویت است و شهر مشهد پایتخت معنوی کشور باید در عصر معنویت نقش مهمی را ایفا کند.

 

وی با اشاره به اینکه جشن های  نیمه شعبان  باید مثل روز عاشورا و با حضور هیأت مذهبی در خیابان های منتهی به حرم مطهر برگزار شود،گفت:جشن نیمه شعبان باید به مظهر تجلی شادی و نشاط شیعیان جهان تبدیل شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 374031

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha