مساجد و حوزه های علمیه نقش ارزنده ای در ترویج معارف مهدوی دارند

خبرگزاری شبستان:مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی از توزیع 16 هزار بسته فرهنگی به مناسبت نیمه شعبان در این استان خبردادوگفت: مساجد و حوزه های علمیه نقش ارزنده ای در ترویج معارف مهدوی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام سید جعفر موسوی نسب، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و مرکز تخصصی مهدویت خراسان رضوی ظهر امروز (18خرداد) در نشست خبری پیرامون تشریح ویژه برنامه های بنیاد مهدویت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ایام دهه مهدویت 300 کارشناس مهدوی خواهر و برادر که دوره های مهدویت را در این بنیاد  گذرانده اند با هدف ترویج معارف مهدوی به مناطق مختلف استان خراسان رضوی اعزام می شوند.


وی با اشاره به اینکه مهدویت برای عرصه های مختلف زندگی بشریت نسخه دارد که با بهره گیری درست از این نسخه انسان از منجلاب های دنیوی نجات پیدا می کند، افزود: از تعداد 300 مبلغ مهدوی؛ 100 نفر در شهر مشهد و در پایگاه های مردمی مهدویت، مساجد، پارک ها و محافل جشن نیمه شعبان به تیلیغ معارف مهدویت می پردازند.


مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و مرکز تخصصی مهدویت خراسان رضوی تصریح کرد: امروز جهان تشنه معارف ناب مهدویت است و تنها راه محفوظ ماندن از تهاجمات گوناگون دشمنان تبعیت از فرهنگ مهدویت و شناخت معارف مهدوی است.


حجت الاسلام موسوی نسب با بیان اینکه توجه به محتوا و ارائه مطالب در قالب های مختلف اساس کار برگزاری برنامه های بنیاد فرهنگی مهدوی در دهه مهدویت و در طول سال است، گفت: سازمانها، رسانه ها، حوزه علمیه، نخبگان علمی و فرهنگی باید با توجه به رسالتشان و آنچه در توانشان است پایگاه های مردمی مهدویت را در راستای ترویج فرهنگ مهدویت یاری کنند چرا که زمانی معارف مهدویت در جامعه نهادینه می شود که همه اقشار جامعه در این راستا یکپارچه و منسجم فعالیت کنیم.
 

وی با بیان اینکه مساجد، تکایا و مجالس خانگی نیز هر کدام رسالتی در قبال مهدویت دارد، اظهار داشت: جشن نیمه شعبان بهانه ای است برای معرفت افزایی مردم و مساجد باید در این عرصه نقش موثری را ایفا کند.


مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و مرکز تخصصی مهدویت خراسان رضوی تصریح کرد: ویژه برنامه های دهه مهدویت از پنجم شعبان شروع و تا نیمه شعبان نیز ادامه دارد اما برخی از مساجد برنامه هایی را برای بعد از نیمه شعبان تدارک دیده اند که ما هم با اعزام کارشناس مهدوی با انان همکاری خواهیم داشت.


وی افزود: طراحی و چاپ 16 هزار بسته فرهنگی شامل پوسترهای مهدوی، کارت های مسابقه و کتاب شمیم که به صورت مسابقه ای از دیگر محصولات فرهنگی بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) است که همزمان با دهه مهدویت در بین مردم توزیع می شود.


حجت الاسلام موسوی نسب از برگزاری 500 نمایشگاه از محصولات فرهنگی مهدویت در مساجد، پارکها و مراکز عمومی در سطح استان در ایان دهه مهدویت خبر داد و گفت: اهدای بیش از 2 هزار مجله برای نوجوانان، کودکان و خانواده ها و ارائه محصولات فرهنگی مهدوی با تخفیف ویژه از دیگر برنامه های بنیاد مهدوی در ایام دهه مهدویت است.


مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و مرکز تخصصی مهدویت خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین اعزام مبلغانی از طلاب جامعه المصطفی العالمیه مشهد که دوره های مهدویت را گذرانده اند به کشورهای افغانستان، پاکستان و هندوستان همراه با بسته های فرهنگی و با هدف ترویج فرهنگ ناب مهدویت از دیگر برنامه های بنیاد مهدویت است.


وی افزود: در حال حاضر بیش از یک هزار مربی مهدویت در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فعالیت می کنند که با توجه به نیاز مناطق مختلف استان امسال در دهه مهدویت 300 نفر مبلغ از این بنیاد به مناطق مختلف خراسان رضوی اعزام شده است.


مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و مرکز تخصصی مهدویت خراسان رضوی اظهار داشت: همچنین هزار یک خانواده در قالب کتاب برای پدر، مادر و فرزند خانواده در بین دوستداران اهل بیت(ع) توزیع خواهد شد.


وی افزود: در روز اجتماع بزرگ منتظران نیز 5 هزار بسته فرهنگی و چهار هزار پوستر مهدویت در بین شرکت کنندگان این حرکت معنوی پخش خواهد شد.


حجت الاسلام موسوی نسب با بیان اینکه نباید جشن های مردمی که با تلاش جوانان و نوجوانان مهیا می شود از طرف ارکانی و یا سازمان خاصی مصادره شود، گفت: مسئولین باید به این امر توجه داشته باشند که اگر هزینه ای برای موضوع مهدویت اختصاص داده می شود در راستان همین موضوع صرف شود.

پایان پیام/

کد خبر 374316

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha