بیش از 313پایگاه مردمی جشن های نیمه شعبان را در مشهد برعهده دارند

خبرگزاری شبستان:دبیر شورای هماهنگی ستاد های مردمی مهدویت با بیان اینکه نیمه شعبان بهانه ای برای اجرای ترویج برنامه های مهدوی درطول سال است، گفت: بیش از 313پایگاه مردمی جشن های نیمه شعبان را درمشهد برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد حجت الاسلام سعید آخوندی، دبیر شورای هماهنگی ستاد های مردمی مهدویت در استان خراسان رضوی امروز(17خرداد) در نشست خبری  پیرامون تشریح برنامه های دهه مهدویت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه های مربوط به جشن‌ها ی مهدویت به طورتخصصی در دهه مهدویت و با هدف نهادینه کردن ترویج فرهنگ مهدویت در طول سال برای مردم اجرا خواهدشد.


وی با اشاره به اینکه تفاوت مراسم امسال با سال‌های گذشته برگزاری همزمان جشن‌ها در روز میلاد امام زمان (عج) است، افزود: اجرای برنامه‌ها ی متنوع فرهنگی در بیش از 300 کانون فرهنگی هنری مساجد با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی وستاد مردمی مهدویت از دیگر برنامه های دهه مهدویت خراسان رضوی است.


دبیر شورای هماهنگی ستاد های مردمی مهدویت در استان خراسان رضوی تصریح کرد: برنامه ها و جشن های امسال شورای هماهنگی ستاد مردمی در دهه مهدویت با شعار "به انتظار برخیزیم" در 313 پایگاه مردمی شهر مشهد و 300 پایگاه مردمی شهرستان‌های استان خراسان رضوی پرپا می شود.


وی افزود: اخلاق، اعتقاد، فرهنگ و جامعه، سیاسی و اقتصاد پنج ضلع مهم حکومت مهدوی برای امام زمان (عج) است که باید برنامه های مرکز فرهنگی بر مبنای این پنج اصل انجام شود چرا که اگر یکی از این ضلع ها فراموش شود در فعالیت های فرهنگی دچار انحراف خواهیم شد.
 

حجت الاسلام آخوندی گفت: کمیته های محتوا، رسانه، مراسمات مردمی، محله‌آرایی و فعال‌سازی سازمان‌های دولتی از جمله کمیته‌های فعال در شورای هماهنگی ستاد مردمی دهه مهدویت هستند.


وی افزود: بهره گیری از استعدادها و ظرفیت های مردمی و حمایت‌های دولتی مبنای فعالیت های شورای هماهنگی ستاد مردمی دهه مهدویت است چرا که ترویج فرهنگ مهدویت و نهادینه کردن آن در جامعه عزم ملی را می طلبد.


دبیر شورای هماهنگی ستاد های مردمی مهدویت اظهار داشت: برپایی جشن‌های مهدویت در طول سال  و در روز میلاد حضرت مهدی (عج) نیازمند همکاری همه سازمانها و مردم برای نهادینه کردن فرهنگ مهدویت در جامعه است.


حجت الاسلام آخوندی با اشاره به اینکه نیمه شعبان نقطه آغاز تشکیل کمیته های محتوایی برای ترویج فرهنگ مهدویت است، تصریح کرد: شورای هماهنگی ستاد مردمی دهه مهدویت با کمیته‌های فعال در این ستاد به صورت تخصصی در زمینه مهدویت همکاری می کند.


حجت الاسلام آخوندی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با اعزام مبلغان دینی و مداحان به پایگاه‌های ستاد مردمی، اوقاف با برگزاری برنامه‌ها در بقاع متبرکه استان و شهرداری با برنامه‌های خود در فرهنگسرای انتظار به صورت تخصصی در دهه مهدویت برنامه های متنوعی به محاطبین ارائه خواهند کرد.

در ادامه این نشست، مهدی جلالی ، دبیر کمیته مردمی و محله‌آرایی گفت: امروز ما در عرصه فرهنگی و مذهبی با آسیب های متعددی رو به رو هستیم بنابراین باید تشکل های پرتوان مردمی برای پاسخگویی به این آسیب ها وارد میدان شود.

 
وی با بیان اینکه در حال حاضر 342 پایگاه مردمی در مشهد ثبت شده است، افزود: امسال نسبت به سال های گذشته در مراسمات و برنامه های برگزاری دهه مهدویت کمتر با آسیب‌ها مواجه شده ایم چرا که ما برای اجرای برنامه ها 300 پایگاه مردمی را هدف گذاری کرده بودیم اما 600 پایگاه مردمی اعلام آمادگی و همکاری برای اجرای برنامه های دهه مهدویت کردند.

 

جلالی تصریح کرد: کمیته مردمی از 200 کانون فرهنگی و هنری مساجد در خواست همکاری در جشن های مردمی کرده است که تاکنون تعداد 147کانون به پایگاه های مهدویت پیوسته اند.


دبیر کمیته مردمی و محله‌آرایی گفت: رسالت اصلی کمیته مردمی سازماندهی مراسم و محله‌آرایی است که این مسئله نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی است.


پایان پیام/
 

کد خبر 374032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha