زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) مورد تحریف قرارگرفته است

خبرگزاری شبستان: رئیس مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه متاسفانه زمینه های سازی برای ظهور حضرت به تحریف کشیده است،گفت: برای رفع موانع و تحریف های ظهور باید جامعه دین دار به جامعه دین یار تبدیل شود.<BR>

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام محمد صادق کفیل، رئیس مرکز تخصصی نماز شب گذشته (13خرداد) در گردهمایی توجیهی فعالان مهدوی کانون های فرهنگی هنری مساجد مشهد و جشن های دهه مفدویت اظهار کرد: نباید کسی نسبت به معارف مهدویت بی تفاوت باشد چرا که زمان ظهور امام عصر (عج) به دست منتظران است.


وی با بیان اینکه متاسفانه زمینه های سازی برای ظهور حضرت به تحریف کشیده است، اذعان داشت: برای رفع موانع و تحریف های ظهور باید جامعه دین دار به جامعه دین یار تبدیل شود.


حجت الاسلام کفیل در همین زمینه ادامه داد: برای ایجاد زمینه ظهور باید ظاهرو فضای مساجد نیز به دین یاری تبدیل شود چرا که عزلت نشینی از ویژگی های منتظران حضرت مهدی نیست.


وی با بیان اینکه ظهور به دست منتظران محقق می شود، گفت: بهترین راه برای زمینه سازی ظهور تبلیغ چهره به چهره،خانواده ها،بیان جلوه های محبت حضرت مهدی(عج)،ایجاد امید در دل منتظران از جمله فعالیت های حوزه تربیت منتظر واقعی است.


رئیس مرکز تخصصی نماز افزود: منتظر واقعی همواره باید نسبت به تقویت اخلاص، تقوا و مراقبت از معارف مهدوی در خویش و مردم جامعه اهتمام داشته باشد.


وی همچنین به لازمه وجود امام در عالم اشاره کرد و گفت: وجود امام در عالم به این خاطر که موانع تجلی خدا را از بین ببرد وتمام اتفاقاتی که در طول تاریخ اتفاق افتاده است بستر ساز ظهور بوده است بنابراین ظهور حضرت مهم ترین اتفاق بشریت است .


فرهنگ مهدویت را به یک جریان دائمی تبدیل کنید
درادامه حجت الاسلام سعید آخوندی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: جریان سازی برای دهه مهدویت و مباحث مهدویت باید در جامعه جاری شود.


وی با بیان اینکه از نشانه های ظهور رونق گرفتن فاطمیه و پررنگ شدن جشن های نیمه شعبان است، اذعان داشت:در حوزه مباحث مهدوی باید با مدیریت جهادی و فعالیت های فرهنگی وارد عرصه شویم و فرهنگ مهدویت را به یک جریان دائمی تبدیل کنیم.


حجت الاسلام آخوندی درادامه با بیان اینکه مسجد پایگاه مردمی است، بیان داشت: در مساجد باید مردم سازی داشته باشیم و برخی از ارگان ها که در فعالیت ها و برنامه های مسجدی تاثیر گذار نیستند را حذف کنیم.


معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که مشهد در سال 2017به پایتخت فرهنگی جهان اسلام مبدل خواهدشد، تصریح کرد: باید در پایتخت فرهنگی جهان اسلام فعالیت های فرهنگی با محوریت معارف مهدوی باید انجام شود.


وی با تاکید بر اینکه کارهای فرهنگی باید در تشکل های مردمی صورت گیرد، اظهار داشت: امید است با برنامه ریزی های مناسب جشن های نیمه شعبان با شکوه بهتری برگزار کنیم.

 

انحراف جریان مهدویت نشان از مظلومیت امام زمان(عج) دربین مردم است
همچنین سردارصفایی، مسئول اجتماع بزرگ مهدویون نیز دراین جلسه با اشاره به اینکه ایران در زمینه سازی ظهور حضرت نقش دارد، اظهار کرد: برخی می خواهند جریان مهدویت را به انحراف ببرند و این مسئله نشان از مظلومیت امام زمان(عج) در بین مردم است.


وی با بیان اینکه اجتماع بزرگ مهدویون در روزمیلاد حضرت مهدی(عج) در عرصه بزرگ میدان شهدا برگزار می شود، گفت: هدف از این اجتماع یادآوری مظلومیت حضرت صاحب الزمان (عج) برای مردم است.


سردار صفایی با بیان اینکه فردی که درزندگی خود همواره به امام زمان خود توجه کند زندگی او رنگ امام پیدا می کند، تصریح کرد:درعرصه مهدویت باید با اخلاص و تقوار کار کنیم.
 

پایان پیام/

کد خبر 373582

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha