لزوم تبدیل مباحث مهدویت یک جریان دائمی/ معارف مهدوی در مهجوریت است

خبرگزاری شبستان: دبیر شورای هماهنگی ستاد های مردمی مهدویت خراسان رضوی گفت: عرصه مهدویت دارای ظرفیت عظیمی در مسائل مختلف است اما معارف مهدوی در مهجوریت کامل به سر می برد.

حجت الاسلام سعید آخوندی، دبیر شورای هماهنگی ستادهای مردمی مهدویت خراسان رضوی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: حکومت مهدوی داری پنج ضلع مسائل اخلاقی، اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی- سیاسی است.


وی لازمه تشکیل حکومت مهدوی را برنامه ریزی مناسب با نگاه مهدوی در جامعه عنوان کرد و گفت: تا زمانی که نگاه مردم و مسئولان مهدوی نشود نمی توانیم جامعه را به عنوان جامعه ای مهدوی معرفی کنیم بنابراین برای رسیدن به جامعه مهدوی همه مردم و مسئولان از بداخلاقی های ضد مهدویت پرهیز کنند.


مدیر کانون تخصصی مهدویت مشهد با تاکید براینکه برای ساختن جامعه مهدوی نیازمند تامین زیرساخت ها وعمل به دستورات اهل بیت(ع) هستیم، افزود: برای تشکیل و استقرار حکومت مهدوی همه اقشار جامعه باید مباحث مهدوی را به یک گفتمان و جریان تبدیل کنند.


حجت الاسلام آخوندی در همین زمینه با بیان اینکه در حال حاضر مباحث مهدوی بصورت تئوری مطرح است، افزود: مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله مکان های مناسب ترویج دهنده مباحث و معارف مهدوی در سطح جامعه هستند چرا که مسجد پایگاه مردمی است بنابراین در مساجد باید مردم سازی داشته باشیم .

 

دبیر شورای هماهنگی ستادهای مردمی مهدویت خراسان رضوی گفت:عرصه مهدویت دارای ظرفیت عظیمی درمسائل مختلف است اما معارف مهدوی در مهجوریت کامل به سر می برد.


وی با تاکید براینکه جریان سازی برای دهه مهدویت و مباحث مهدویت باید در جامعه به یک جریان دائمی تبدیل شود، افزود: در حوزه مباحث مهدوی باید با مدیریت جهادی وارد عرصه شویم.

 

پایان پیام/

 

 

 

 

کد خبر 375356

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha