بهره مندی بیش از 1800 نفر از دوره های آموزش مهدویت در استان یزد

خبرگزاری شبستان: دبیر ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی استان یزد از بهره مندی بیش از یک هزار و 800 نفر از دوره های آموزشی مهدویت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمود رستگاری دبیر ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی استان یزد صبح امروز(18 خرداد) در جمع فعالان جشن های نیمه شعبان استان با بیان اینکه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) در کشور با نظر رهبری و توسط تعدادی از شخصیت های ارزشمند کشوری بنا نهاده شده است، گفت: این بنیاد از سال 91 و با حمایت های آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و پشتیانی حجت الاسلام قرائتی تشکیل شده است.


وی افزود: هدف از تشکیل این بنیاد حمایت و هدایت از گروه های فعال در عرصه مهدویت به منظور ترویج فرهنگی مهدوی است.


رستگاری با اشاره به فعالیت های این ستاد در حوزه های مختلف گفت: سیاست های عرصه مهدویت استان از طریق تشکیل جلسه شورای راهبردی مهدویت استان تدویت و تصویب می شود.


وی از آموزش به عنوان یکی از فعالیت های شاخص ستاد مهدویت استان یاد کرد و افزود: آموزش های حوزه مهدویت در سه سطح تخصصی، نیمه تخصصی و آموزش های عمومی یا همان آموزش های کوتاه مدت از دو طریق حضوری و مجازی برگزار می شود.


دبیر ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی استان یزد با بیان اینکه در مجموع بیش از یک هزار و 800 نفر از آموزش های این ستاد بهره مند شده اند اظهار داشت: از این تعداد 920 نفر در آموزش های تخصصی و 925 نفر شامل اقشار، دانش آموزان و عموم مردم از آموزش های عمومی بهره مند شدند.


وی افزود: اجرای مسابقات کتابخوانی،اعزام کاروان ها، انعکاس اخبار حوزه مهدویت در پورتال مهدویت کشور، ایجاد شبکه های حلقه معرفتی ویژه امام عصر(عج)، برپایی نمایشگاه های کتاب و... از دیگر فعالیت های این ستاد می باشد.


رستگاری با اشاره به فعالیت های خوب صورت گرفته در 9 ربیع و نیمه شعبان اظهار داشت: تشکیل این جلسات در راستای استمرار فعالیت های انجام شده در حوزه مهدویت است.


وی با بیان اینکه در 2 سال گذشته سعی شده برنامه ها سمت و سوی معنوی پیدا کند اضافه کرد: اجرای طرح بیعت با امام زمان(عج) در مساجد و ادارات یکی از برنامه های بوده که مورد استقبال قرار گرفته است.


وی با اشاره به فعالیت های غرب در چند سال اخیر برای کمرنگ کردن و زیرسوال بردن اعتقادات مردم افزود: غرب به دنبال آن است تا با استفاده از گروه های تکفیری اصلی حی بدون امام عصر (عج) را زیر سوال ببرد.


دبیر ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی استان یزد با اشاره به نامگذاری 5 الی 15 شعبان به عنوان دهه مهدویت گفت: در این دهه با توجه به عناوین روزهای آن برنامه های مختلفی از سوی دستگاه های استان تدارک دیده شده است.
 

پایان پیام/

کد خبر 374153

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha