انعقاد تفاهم نامه بین دبیرخانه کانونهای مساجد و اداره ورزش و جوانان

خبرگزاری شبستان:معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه رویکرد ما تعامل با نهادهای فرهنگی است، گفت: آمادگی برای انعقاد تفاهم نامه مشترک با اداره ورزش و جوانان را داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد‌رضا نخعی‌پور امروز ظهر (17 خرداد) در دیدار با رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند، اظهارداشت: 84 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح شهرستان بیرجند با محوریت مباحث فرهنگی فعالیت می کنند.


وی افزود: حدود 94 درصد اعضای این کانون ها را جوانان تشکیل می دهند که ظرفیت بالایی برای شهرستان هستند.


معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه هر نهاد و سازمانی برای خود جایگاهی دارد، افزود: افتخار دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد این است که جایگاه آن مسجد است و لذا به لحاظ معنویت حفاظت و حمایت شده است.


نخعی پور بر توجه بیشتر به بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل فضای معنوی و فیزیکی مساجد در فعالیت های ورزشی تاکید و تصریح کرد: نکته دیگر شناسایی و بهره گیری از توانایی ها و استعدادهای جوانان مسجدی در حوزه فعالیت های اداره ورزش و جوانان است.


وی با اشاره به تشکیل وزارت ورزش و جوانان طی سال های اخیر، افزود: پس از این اقدام با توجه به اهمیت این قشر پویای جامعه اما آن طور که شایسته است به مقوله جوانان توجه نشده و مغفول مانده که باید احیاء شود.


معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری خراسان جنوبی با اشاره به توانمندی های دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان؛ از وجود کتابخانه در 95 درصد کانون های فرهنگی و هنری مساجد خبرداد و افزود: وجود هشت خانه تخصصی با محوریت کار قرآنی، 11 کانون تخصصی با موضوعات مختلف و همچنین یک کانون تخصصی ورزش در شهرستان قائن نشان دهنده ظرفیت بالای دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان است.


تعامل با نهاد های فرهنگی؛ رویکرد دبیرخانه کانون ها فرهنگی و هنری مساجد

نخعی پور توزیع هشت هزار جلد کتاب در بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، توزیع دو هزار جلد قرآن کریم، 500 جلد مفاتیح الجنان،30 دستگاه رایانه، 80 قفسه کتابخانه، 200 صندلی کتابخانه، 25 دستگاه دوربین عکاسی را از اقدامات تجهیزی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سال گذشته ذکر کرد.
 

وی با اشاره به تشکیل اتاق فکرجوانان شهرستان بیرجند، آن را یک اقدام خوب و مثبت از سوی اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند دانست و گفت: در این راستا دو فرد شایسته و اثرگذار از طرف دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به این اتاق فکر معرفی می شوند.


نخعی پور از اعلام آمادگی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری استان به منظور انعقاد تفام نامه مشترک با اداره ورزش و جوان خبرداد و گفت: رویکرد ما پرهیز از موازی کاری و تعامل با دستگاه های فرهنگی استان است.


وی تصریح کرد: در صورتی که این تفاهم نامه منعقد شود، دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی آمادگی لازم را در خصوص تامین بودجه برنامه ها و بویژه برگزاری نشست های تخصصی و کارگاه های ازدواج و هدایا و... به منظور توجه دادن جوانان به فضای معنوی مسجد و استفاده از ظرفیت مسجد در برگزاری فعالیت های ورزشی دارد.


پایان پیام/
 

کد خبر 374051

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha