حضور شاعران برجسته داخلی و خارجی در کنگره سبط النبی

مسئول کمیته فرهنگی کنگره بین‌المللی سبط النبی(ع) از حضور شاعران برجسته داخلی و خارجی در این کنگره خبر دادوگفت:علاوه برشاعران شاخص کشور، شعرای از هند، تاجیکستان، پاکستان، عراق، افغانستان در این کنگره حضور دارند.


به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین شمسایی، مسئول کمیته فرهنگی و بخش شعر این کنگره در خصوص قالب ها و مضامین اشعار رسیده به دبیرخانه کنگره بین النمللی سبط النبی(ع) گفت: این اشعار در قالب های رباعی، غزل، قصیده، ترجیع‌بند، ترکیب بند و شعر نو با موضوع امام حسن، صلح امام حسن، مظلومیت امام حسن(علیه السلام) و فرزندان گرامی ایشان و سایر موضوعات مرتبط با آن حضرت به موسسه فرهنگی مذهبی حضرت قاسم بن الحسن(علیه السلام) به عنوان دبیرخانه بخش شعر کنگره ارسال شده است.
شمسایی همچنین به ترکیب هیئت داوران این جشنواره اشاره کرد و گفت: آقایان محمد علی مجاهدی، سید‌عبدالله حسینی و علیرضا قزوه داوری بخش شعر را بر عهده دارند.
 

بنابرگزارش ستاد خبری کنگره بین المللی سبط النبی(ع)، مدیرعامل موسسه فرهنگی مذهبی حضرت قاسم بن الحسن(علیه السلام) همچنین گفت :نشست‌های تخصصی متعددی نیز برای این کنگره تدارک دیده شده است که برگزاری شب شعر و نشست تخصصی به همراه نقد و بررسی اشعار رسیده با حضور بالغ بر 200 شاعر از سراسر کشوربخشی از این برنامه ها است.

اولین کنگره بین المللی سبط النبی(ع)در بخش های مختلف علمی، شعر و وبلاگ نویسی به منظور شناخت و آشنایی بیشتر با جنبه های مختلف شخصیت والای حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) و شناسایی هنرمندان علاقمند اهل بیت(ع) و ارائه آثار هنری، کشف و شناسایی استعدادهای برتر جامعه اسلامی که ظرفیت فرهنگی و هنری خود را در راه شناخت اهل بیت (ع)مصروف داشته اند، اول و دوم تیر ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می شود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 374117

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha