حضور شاعران برجسته داخلی و خارجی در کنگره سبط النبی

خبر گزاری شبستان:مسئول کمیته فرهنگی کنگره بین‌المللی سبط النبی گفت: علاوه بر شاعران شاخص کشور شعرای برجسته ای از هند، تاجیکستان، پاکستان، عراق، افغانستان و برخی دیگر از کشورها در این کنگره حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از ستاد خبری کنگره بین المللی سبط النبی، حسین شمسایی، مسئول کمیته فرهنگی و بخش شعر این کنگره در خصوص قالب ها و مضامین اشعار رسیده به دبیرخانه کنگره گفت: این اشعار در قالب های رباعی، غزل، قصیده، ترجیع‌بند، ترکیب بند و شعر نو با موضوع امام حسن، صلح امام حسن، مظلومیت امام حسن(علیه السلام) و فرزندان گرامی ایشان و سایر موضوعات مرتبط با آن حضرت به موسسه فرهنگی مذهبی حضرت قاسم بن الحسن(علیه السلام) به عنوان دبیرخانه بخش شعر کنگره ارسال شده است.


شمسایی همچنین به ترکیب هیئت داوران این جشنواره اشاره کرد و گفت: آقایان محمد علی مجاهدی، سید‌عبدالله حسینی و علیرضا قزوه داوری بخش شعر را بر عهده دارند.


مدیرعامل موسسه فرهنگی مذهبی حضرت قاسم بن الحسن(علیه السلام) همچنین گفت :نشست‌های تخصصی متعددی نیز برای این کنگره تدارک دیده شده است که برگزاری شب شعر و نشست تخصصی به همراه نقد و بررسی اشعار رسیده با حضور بالغ بر 200 شاعر از سراسر کشوربخشی از این برنامه ها است.


گفتنی است، کنگره بین المللی سبط النبی علیه السلام اول و دوم تیرماه در سالن اجلاس سران برگزار می شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 374205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha