بهره مندی از 120 کارشناس مواد غذایی در اداره غله اردبیل

خبرگزاری شبستان: مدیرکل غله استان اردبیل گفت:120 کارشناس مواد غذایی به منظور ارتقای کیفیت نان در اداره غله استان اردبیل به کار گیری می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، عباس کریمی، مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل پیش از ظهر امروز( 18 خرداد) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری های فعال استان اردبیل اظهارکرد: این امر برای اولین بار در کشور توسط استان اردبیل اجرا می شود.


وی، با بیان اینکه این کارشناسان بعد از ارائه آموزش های لازم به کارگیری می شوند، افزود: این 120 کارشناسان بحث های نظارت فنی و کیفی نانوایی ها را بر عهده خواهند داشت تا شاهد ارتقای کیفیت نان در استان اردبیل باشیم.


مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل، انعقاد قرارداد با سازمان فنی و حرفه ای استان اردبیل برای آموزش یک هزار و 363 نفر از نانوایان را یادآور شد و گفت: علاوه بر این، اداره غله بحث استانداردسازی نانوایان را در دستور کار خود قرار داده است تا نانوایان در زمینه های ابزار کار، مسائل بهداشتی و افزودنی های مجاز خدمات خود را ارتقا دهند.


کریمی به مهلت 20 روزه کارشناسان غله و خدمات بازرگانی به نانوایان برای استانداردسازی واحد نانوایی بعد از بازرسی اشاره کرد و گفت: امیدواریم تا سه الی چهار ماه آینده تمام نانوایی های استان اردبیل استانداردسازی شده و ارتقای کیفیت نان را شاهد باشیم.


وی، با بیان اینکه ساماندهی نانوایان و نظارت بر عملکرد آنها با مسئولیت غله است، ادامه داد: اداره غله به منظور مشارکت با سایر دستگاه های اجرایی این امر را با مشارکت دیگر دستگاه ها انجام می دهد تا مبادا سودجویان در این زمینه بتوانند به فرصتی دست یافته و خللی در امور نانوایی ها ایجاد کنند.


خرید گندم سال جاری جمعه 16 خرداد ماه آغاز شده است

این مقام مسئول، با یادآوری این مطلب که خرید گندم در سال جاری از روز جمعه(16 خرداد) آغاز شده است، بیان کرد: خرید گندم با قیمت پایه یک هزار و 50 تومان با افت مفید چهار درصد و افت غیر مفید 2 درصد است که هزینه گندم خریداری شده ظرف 24 ساعت به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.


کریمی، با اعلام اینکه اداره غله با لحاظ افت مفید گندم تا 10 درصد و افت غیرمفید تا هفت درصد می تواند خریداری کند، تصریح کرد: گندم های خریداری شده نباید رطوبت بیشتر از 12 درصد داشته باشند چراکه اداره غله را هم در بحث نگهداری و هم در بحث ماندگاری دچار مشکل می کند.


مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل، در پایان سخنان خود از کشاورزان خواست که از برداشت زودهنگام گندم خودداری کرده و گندم خود را به اداره غله تحویل دهند تا در صورت تغییر و افزایش قیمت گندم خریداری شده، مابه التفاوت قیمت گندم خریداری شده به حساب آنها واریز شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 374308

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha