باید با ابزارهای فرهنگی مناسب در تبلیغ دین گام برداریم

خبرگزاری شبستان: یکی از مراجع تقلید گفت:‌ باید در برابر دشمنان آماده باشیم و با ابزارهای صحیح و با اخلاق اسلامی به معرفی دین اسلام پرداخته و در برابر توطئه‌های دشمن ایستادگی کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی امروز عصر(19 خرداد) در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره سبط النبی گفت: باید بکوشیم تا طرح‌هایی را اجرایی کنیم که تاثیرگذار باشد و از این رو باید همه در این راستا تلاش داشته باشیم.


وی بیان داشت: امروز دنیا نیازمند معرفی مسیر درست و راه حقیقی است و با وجود همه مزاحمت‌هایی که ایجاد می‌شود باید ما نیز به معرفی مسائل دینی بپردازیم.


این مرجع تقلید عنوان داشت: امروز دشمنان در راستای تخریب و تضعیف مسلمانان گام بر می‌دارند و از این رو باید همواره تلاش داشته باشیم و اجازه ندهیم که این تخریب‌ها دامن زده شود.


آیت‌الله علوی‌گرگانی ادامه داد: باید در برابر هجمه‌های دشمن و شبهاتی که ایجاد می‌کنند ایستادگی کنیم و اجازه ندهیم این شبهات روز به روز ترویج شود.


وی تاکید کرد: باید در برابر دشمنان آماده باشیم و با ابزارهای صحیح و با اخلاق اسلامی به معرفی دین اسلام پرداخته و در برابر توطئه‌های دشمن ایستادگی کنیم.


این مرجع تقلید گفت: امروز انقلاب اسلامی صادر شده و به جای جای جهان رسیده است و این موضوعی است که امام راحل همان ابتدای انقلاب به آن اشاره کردند.


آیت‌الله علوی‌گرگانی تصریح کرد: نباید انتظار داشته باشیم که انقلاب با زور صادر شود، بلکه اگر مردم دنیا رفتارهای اسلامی و رافت اسلامی را مشاهده کنند، خود به خود این انقلاب ترویج می‌شود.


وی به فعالیت‌های مجمع جهانی اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: وظیفه شما بسیار سنگین است و باید فرهنگ‌سازی را انجام دهید و در این عرصه نباید به هیچ عنوان کوتاه بیایید.


این مرجع تقلید گفت: باید از ابزارهای فرهنگی مناسب و بنیه مالی استفاده کرده و با تفکر و تعمل در گسترش مباحث دینی و اسلامی بکوشید.


آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: باید مجمع جهانی اهل بیت(ع) تقویت شود تا بتواند در برابر توطئه‌های دشمن ایستادگی کرده و پاسخی به آنها بدهد.


وی با بیان اینکه امروز دشمنان همواره در تضعیف فرهنگ اسلامی و اهل بیت(ع) قدم بر می‌دارند گفت: گروه‌های تکفیری با ساپورت مالی که از سوی عربستان می‌شوند در این زمینه اقدامات گسترده‌ای انجام می‌دهد که نباید تحرکات آنها بی پاسخ بماند.


این مرجع تقلید با تاکید بر نوشتن کتاب‌های دینی گفت: باید کتب دینی و محصولات فرهنگی را نیز منتشر کنیم و با توجه به تشنه بودن دنیا در خصوص معارف ناب، کتاب‌های مناسب را به آنها معرفی نماییم.


آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: یکی از راه‌های ما برای ترویج فرهنگ تشیع بهره گیری از سنت حسنه وقف است و باید وقف‌ها در این زمینه صورت گیرد.
پایان پیام/

کد خبر 374853

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha