همایش سبط النبی تیرماه امسال برگزار می‌شود

خبرگزاری شبستان: دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) از برگزاری همایش سبط النبی در روزهای اول و دوم تیرماه در سالن اجلاس سران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله اختری امروز (19 خرداد) در دیدار با آیت‌الله علوی‌گرگانی از مراجع عظام تقلید قم گفت: این مجمع از حدود 25 سال پیش فعال شده که همواره در راستای معرفی مکتب اهل بیت(ع) گام برداشته است.


وی عنوان داشت: ما علاوه بر داخل کشور با پیروان اهل بیت(ع) در خارج از کشور نیز ارتباط‌های خوبی گرفته‌ایم که با 115 کشور دنیا ارتباط داریم.


دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: افراد برجسته جهان تشیع عضو این مجمع هستند که در راستای معرفی مکتب اهل بیت(ع) گام بر می‌دارند.


آیت‌الله اختری عنوان داشت: ما در کشورهای دیگر هم به تبلیغ دین مبین اسلام مبادرت داریم به گونه‌ای که 3 هزار از مبلغان ما در کشورهای خود مشغول به تبلیغ هستند.


وی گفت: شبکه تلویزیونی ثقلین نیز فعالیت خود را آغاز کرده که این شبکه به زبان عربی بوده و از سوی مجمع تقریب جهانی اهل بیت(ع) حمایت می‌شود.


دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) از فعالیت دانشگاه اهل بیت(ع) خبر داد و گفت: این دانشگاه نیز فعالیت خود را انجام می‌دهد که در رشته‌هایی همچون تاریخ شیعه، تاریخ اسلام،‌ عرفان و کلام اسلامی به فعالیت می‌پردازد.


آیت‌الله اختری بیان داشت: 150 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.


وی از برگزاری جشنواره پیامبراعظم(ص) توسط این مجمع خبر داد و گفت: این جشنواره همزمان با مبعث حضرت رسول(ص) برگزار شد که پاسخی به توطئه‌های دشمن در خصوص توهین‌هایی که به پیامبر(ص) شده بود برگزار شد.


دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان داشت: در این جشنواره اندیشمندان کشورهای داخلی و خارجی حضور داشتند که به بیان مباحث اسلامی و ارائه مقاله‌های خود پرداختند.


آیت‌الله اختری ادامه داد: همچنین در این جشنواره با بهره گیری از ظرفیت هنر، فیلم‌ها و انیمیشن‌ها و همچنین کتاب‌های خوبی تولید و نوشته شد که در اختیار مخاطبان قرار گرفت.


وی گفت: همچنین همایش سبط النی نیز که مربوط به معرفی سیره امام حسن(ع) است در تهران برگزار می‌شود تا بتوانیم به ابعاد شخصیتی آن حضرت توجه داشته باشیم.


دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان داشت: این جشنواره با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی ، اول و دوم تیرماه در سالن اجلاس سران برگزار می شود.
پایان پیام/

کد خبر 374860

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha