برگزاری آزمون اعطای مدرک به داوران قرآن کریم درشهرکرد

خبرگزاری شبستان: مسئول دارالقرآن الکریم چهارمحال و بختیاری از ثبت نام اولین دوره طرح اعطای مدرک به داوران مسابقات قرآن خبر داد.

مهدی پرتویی، مسئول دارالقرآن الکریم چهارمحال و بختیاری امروز"20خرداد" با بیان اینکه قرآن کریم به مثابه سفره گسترده الهی برای افراد است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرکرد گفت: هر کس به اندازه توان خود از این خوان گسترده استفاده کند تا برکات این کتاب الهی شامل حالش شود.

 

وی افزود: این کتاب مقدس بهترین منبع برای انسان‌سازی است که پس از 1400 سال نکات مهم و سازنده‌ای در مباحث مختلف عرفان، اقتصاد، فلسفه و حتی پزشکی از آن استخراج شده است.

 

مسئول دارالقرآن الکریم چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه آزمون این طرح در راستای شناسایی، استاندارسازی و ارزیابی داوران مسابقات قرآن برگزار می‌شود، گفت: از سوی دیگر به‌دلیل اینکه تا‌کنون هیچ یک از داوران فعال در استان از مدرک معتبری برخوردار نبودند؛ لذا این طرح به اجرا درمی‌آید.

 

وی با اشاره به اینکه استان ایلام به معارف اهل بیت(ع) و فرهنگ قرآنی انس داشته، می طلبد برنامه ریزی قرآنی در این استان بیشتر شده و قرآن آموزان بیشتری در قالب برگزاری دوره ها و مسابقات مختلف به سمت فعالیت های قرآنی سوق داده شوند.

 

پرتویی با بیان اینکه هرساله دوره تربیت داور قرآن از سوی سازمان دارالقرآن برگزار می‌شد، افزود: امسال قبل از اینکه این دوره را آغاز کنیم بنا شد تا طرحی را به منظور ارزیابی و اعطای مدرک به داوران اجرا کنیم تا کسانی که تخصص لازم در داوری داشته و امتیاز لازم را می‌گیرند، بتوانند مدرک داوری را بدون شرکت در دوره‌های آموزشی بگیرند و سایر داوطلبان نیز پس از گذراندن دوره آموزشی، مدرک داوری را دریافت می‌کنند.

 

مسئول دارالقرآن الکریم چهارمحال و بختیاری به شرایط ثیت نام اشاره کرد و گفت: افرادی که در این طرح ثبت نام می کنند حداقل باید دارای مدرک دیپلم و 25 سال سن باشند و همچنین بتوانند در سنجش‌های ورودی که انجام می‌شود حداکثر نمرات را کسب کنند.

 

پرتویی با بیان اینکه آزمون مرحله اول این طرح 16 مرداد برگزار می‌شود، ادامه داد: افرادی که آزمون این طرح را با موفقیت پشت سر بگذارند وارد سنجش پایانی می شوند که در 27 شهریور برگزار می شود.

 

این مقام مسئول اظهارکرد: افرادی که پس از پشت سر گذاشتن آزمون‌های مقدماتی و پایانی، موفق به کسب امتیازات لازم نشوند، در یک دوره آموزشی سه روزه که برای آنها در نظر گرفته می‌شود، شرکت می‌کنند تا پس از پشت سر گذاشتن کلاس‌های تخصصی لازم، مجدد در آزمون شرکت و بتوانند مدرک داوری را دریافت کنند.

 

وی تصریح کرد: این طرح به صورت مشترک برای داوران خانم و آقا پیش‌بینی شده و اطلاعات مربوط به شرایط شرکت‌کنندگان، آیین‌نامه‌ها و زمان برگزاری آزمون‌ها در سایت تلاوت سازمان دارالقرآن الکریم بارگذاری شده است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 374896

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha