افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانونهای فرهنگی هنری سربیشه برگزار شد

خبرگزاری شبستان: مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت و جلسه توجیهی مدیران و رابطین خواهر کانونهای فرهنگی هنری شهرستان سربیشه امروز (20 خرداد) با حضور کارشناسان دبیرخانه کانونهای مساجد استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمدرضا نخعی پور، کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی امروز (20 خرداد) در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت و جلسه توجیهی مدیران و رابطین خواهر کانونهای فرهنگی هنری شهرستان سربیشه اظهار داشت: فرهنگ یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است.


وی با بیان اینکه با توجه به اینکه بخشی از آنچه در سال گذشته مدنظر مقام معظم رهبری بود محقق نشد، سال جدید نیز با عنوان "اقتصاد و فرهنگ" نامگذاری شد، افزود: رهبر معظم انقلاب در ابتدای امسال در حرم مطهر رضوی بیان فرمودند که فرهنگ از اقتصاد مهمتر است.


کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید در حوزه فرهنگ، احساس خطر کنیم، تاکید کرد: مدیران کانونهای فرهنگی هنری باید این زنگ خطر را احساس کنند و به عامه مردم منتقل کنند.


وی ادامه داد: مدیران کانونهای فرهنگی هنری در ابتدای صف فرهنگ و در منطقه نبرد با دشمن قرار دارند بنابراین این افراد باید آسیب های روستا و شهر خود را شناسایی کنند و در راستای رفع آن برنامه ریزی کنند.


نخعی پور از اوقات فراغت به عنوان بهترین زمان جذب جوانان به مساجد یاد کرد و ایجاد جذابیت، فراهم کردن زمینه مشارکت جوانان و مجهز کردن به امکانات روز را از دیگر وظایف مدیران کانونهای فرهنگی هنری برشمرد.

 

وی به تشکیل تیم بازرسی به منظور بازدید از برنامه های اوقات فراغت کانون ها اشاره کرد و یادآور شد: ایجاد جذابیت برای جوانان از طریق برگزاری اردوها و برنامه های تفریحی در دستور کار کانونها قرار گیرد.

 

وی اظهار داشت: افتتاحیه طرح اوقات فراغت با حضور کارشناسان دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان در تمامی شهرستان های استان برگزار می شود و آغاز این طرح امروز از شهرستان سربیشه آغاز و بعد از آن در شهرستان نهبندان برگزار می شود.


سرپرست فرهنگ و ارشاد شهرستان سربیشه نیز در این مراسم گفت: مدیریت جهادی نیاز به یک عزم ملی دارد چرا که اقتصاد و فرهنگ نیاز به دانش و علم دارد.


حسین یزدان پناه تاکید کرد: کانونهای فرهنگی هنری باید نسبت به مشکلات منطقه خود احساس مسئولیت کنند.


وی خاطرنشان کرد: زنگ خطری که امروز برای فعالان مساجد وجود دارد، برای سایر اقشار جامعه نیست چرا که دشمن تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به فعالان مساجد به کار برده است.

گفتنی است، کارشناسان آموزش و پژوهش، فرهنگی و هنری، ساماندهی و واحد خواهران دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی امروز در افتتاحیه طرح اوقات فراغت شهرستان سربیشه حضور یافته و هریک به تشریح برنامه های حوزه خود پرداختند.


پایان پیام/
 

کد خبر 375127

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha