اجرای 144 طرح اشتغال زایی برای مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی

خبرگزاری شبستان:معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه وبویراحمد از اجرای 144 طرح مشاغل خانگی و اشتغال زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در 2 ماهه اول سال جاری خبر داد.

سیدعلی جعفری، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه وبویراحمد با بیان این که توانمندسازی و اشتغال خانواده های تحت حمایت از رئوس برنامه های کاری کمیته امداد است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان  در یاسوج گفت: اجرای طرح های خوداشتغالی و ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای خانواده‌ های نیازمند، با اتخاذ سیاست های مؤثر و کارآمد، در رأس اهداف و برنامه‌ های کمیته امداد قرار دارد و پیامد آن تأمین عزت نفس و کرامت خانواده‌ ها و رسیدن به استقلال اقتصادی است.

وی با اشاره به این که کمیته امداد در راستای رسیدن به این هدف مهم نسبت به اجرای طرح های اشتغال زایی و مشاغل خانگی برای مددجویان اقدام می کند، افزود: به همین منظور در دو ماهه اول سال جاری 144 طرح مشاغل خانگی و اشتغال زایی در زمینه های کشاورزی، دامداری، صنفی و صنعتی و خدمات برای مددجویان تحت حمایت اجرایی شده است.

جعفری اعتبار طرح های اجرا شده را بالغ بر هشت میلیارد و 700 میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: سیاست کلی کمیته امداد به سمت اشتغال و خوداتکایی خانواده ها تغییر یافته و این نهاد از تمام ظرفیت های موجود جهت استقلال خانواده های تحت حمایت استفاده خواهد کرد.

این مسئول با اشاره به این که زیرساخت استقلال و خودکفایی خانواده ها در خصوص خوداشتغالی، داشتن حرفه لازم جهت ایجاد شغل است، گفت: در همین راستا این نهاد اقدام به برگزاری کلاس های آموزش رایگان در زمینه های مختلف برای مددجویان و فرزندان آنها می کند.

وی نظارت بر طرح ها را از مهم ترین اولویت ها در اجرای طرح های اشتغال عنوان و اذعان کرد: نظارت به موقع کارشناسان و اجرای دقیق طرح ها، موجب اشتغال پایدار و شکوفایی اقتصاد جامعه خواهد شد.

جعفری همچنین از وجود دو هزار پرونده مددجویان متقاضی که شرایط دریافت تسهیلات اشتغال زایی را دارند در نوبت پرداخت بانک های عامل خبر داد و یادآور شد: در این راستا نیازمند همکاری و مساعدت بانکها هستیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه وبویراحمد اظهار امیدواری کرد که با پرداخت به موقع تسهیلات به مددجویان متقاضی بتوان فرهنگ تولید و کار را در جامعه نهادینه و از این طریق مددجویان به خودکفایی و توانمندی برسند.

پایان پیام/

کد خبر 375145

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha