اصلاحیه در تئاتر می تواند در غنی شدن آن موثر باشد

خبرگزاری شبستان: معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه در زمینه های هنری استان اردبیل شاهد رشد و رونق خوبی بوده ایم گفت: اصلاحیه در تئاتر می تواند در غنی شدن آن موثر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز (21 خرداد) در نشست معاونان فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و جمعی از دبیران انجمن های استان و خبرنگاران خبرگزاری ها، اظهار کرد: تقویت نمادهای فرهنگی و ارتباطات با مجموعه های هنری و حاکمیتی و پر شدن خلاهای فرهنگی نشان از تلاش همکاران در استان هاست و استان اردبیل در این زمینه موفق بوده است.


وی، با اشاره به اینکه فعالیت های نظارتی از سوی معاونت هنری اعمال می شود، تصریح کرد: ایجاد هنر دولتی و دخالت دولت در این امر همیشه فعالیت های هنری را به حاشیه رانده و حتی برخی از هنرمندان را از این فعالیت ها دلسرد کرده است.


مرادخانی، با بیان این مطلب که در حوزه هنری سعی داریم به یک درک متقابل برای بررسی تئاترهای توقیف شده برسیم، افزود: آنچه که در حوزه تئاتر موجب توقیف یک کار هنری شده اختلاف نظر و سلیقه است و به نظر ما اصلاحیه در تئاتر می تواند در غنی شدن آن موثر باشد و حتی در برخی از آثار اگر مطلب خاصی نباشد حواشی اتفاق افتاده تاثیرگذار و جنجال آفرین می شود.


نیازمند عزم جدی برای فعال کردن دپیلماسی فرهنگی توسط هنرمندان هستیم

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اعلام اینکه نیازمندعزم جدی برای فعال کردن دپیلماسی فرهنگی توسط هنرمندان هستیم، گفت: تمام هنرمندان ما به عنوان سفیران فرهنگی محسوب می شوند و باید تلاش کنند تا بتوانند غنای فرهنگی کشورمان را به هنرمندان دیگر کشورها بشناسانند.


این مقام مسئول، از اینکه هنرمندان در جشنوراه های بزرگ ملی حضور فعال دارند قدردانی کرد و افزود: احیای موسیقی استان ها بنا به خاستگاه استان ها باید باشد و حوزه آذربایجان با غنای موسیقیایی خود، باید درخشش قابل توجه در این موضوع داشته باشد.


مرادخانی، با اشاره به اینکه سه آلبوم در زمینه موسیقی آذربایجان منتشر شده است، عنوان کرد: توجه به ردیف موسیقی ایرانی و بخصوص آذربایجان یک ضرورت فرهنگی است چراکه اجرای فعالیت های موسیقی برای مردم می تواند سرگرم کننده و شاد باشد.


وی، با بیان این مطلب که موسیقی نماد هویتی کشورمان است، تصریح کرد: برای ثبت جهانی ردیف ها و سازهای ایرانی اقدامات موثری صورت گرفته و در این مدت کوتاه موضوع را پیگیر هستیم تا تعللی در این زمینه نباشد زیر در گذشته شاهد عدم توجه به غنای فرهنگی کشورمان از سوی مجامع جهانی بوده ایم.


گفتنی است، در پایان این نشست، دبیران انجمن های تخصصی حوزه مختلف هنری به بیان مشکلات، نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.


پایان پیام/

کد خبر 375198

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha