استان اردبیل دروازه فرهنگی منطقه قفقاز است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، گفت: استان اردبیل به لحاظ تاریخی و فرهنگی دروازه فرهنگی منطقه قفقاز است و نقش اساسی در تبادل فرهنگی این منطقه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، سید ناصر اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، عصر امروز (21 خرداد) در نشست معاونان فرهنگی با حضور علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: دولت با جدیت پیگیر مسایل فرهنگی و هنری است و این موضوع در همایش و کارگروه جشنواره رضوی فردا به صورت کلی تر مطرح و تبادل نظر خواهد شد.


وی، با اعلام اینکه 140 نفر در همایش روسای نظارت استان ها و معاونان هنری شرکت خواهند کرد، تصریح کرد: استان اردبیل افتخار میزبانی این همایش را دارد و از فردا در شهرستان سرعین کارگروه های جشنواره های رضوی به صورت کارگاه یکروزه برگزار خواهد شد.


اسحاقی، با اشاره به اینکه استان اردبیل به لحاظ تاریخی و فرهنگی دروازه فرهنگی منطقه قفقاز است، یادآور شد: استان اردبیل نقش اساسی در تبادل فرهنگی این منطقه دارد و از قدیم در راه جاده ابریشم قرار داشت و اطلس جغرافیایی پر افتخار برای کشور رقم زده است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، با بیان این مطلب که ویژگی تاریخی استان اردبیل یک نقطه قوت برای آذربایجان و قفقاز شمالی محسوب می شود، افزود: هنر در استان اردبیل به لحاظ خاستگاه شیعی بودن یک سبقه فرهنگی در رویدادهای فرهنگی است و در این عرصه پیشرو خواهد بود.


این مقام مسئول در پایان سخنان خود، گفت: در عرصه هنری هنرمندان نام آور زیادی از این خطه برخاسته اند و افتخار آفرینی های بسیاری در عرصه های ملی و بین المللی داشته اند و توجه به مشکلات این قشر می تواند موجب رونق هنرآفرینی بیشتری در این استان شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 375200

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha