مشاوره های فرهنگی هنری در دستگاه های اجرایی اردبیل احیا شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به ظرفیت های دستگاه های اجرایی برای اجرای برنامه های فاخر، گفت: مشاوره های فرهنگی هنری در دستگاه های اجرایی اردبیل احیا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، نادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان اردبیل شامگاه امروز( 20 خرداد) در آئین افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت شهرستان اردبیل و تجلیل از بهزاد هژبری حافظ برتر مسابقات بین المللی قرآن کریم، اظهار داشت: بودجه های فرهنگی سایر دستگاه های اجرایی باید به سمت کانون های فرهنگی -هنری هدایت شود.


وی، با اشاره به ضرورت تدوین طرح های درسی متمرکز در کشور برای رشته های هنری، افزود: ما در کانون های فرهنگی هنری روستایی هنرمندان بسیاری داریم که با حداقل امکانات حداکثر فعالیت ها را انجام می دهند که اغلب آنه، آثار فاخر و قابل توجه است.


سقاء، از فعالیت 12 گروه نمایشی و 120 گروه سرود در کانون های فرهنگی هنری مناطق روستایی و شهری خبر داد و گفت: 2 سال پیش کانون تخصصی هنرهای تجسسمی در استان اردبیل راه اندازی شده که البته ما در نظر داریم کانون های تخصصی شعر و داستان را نیز در سال های آتی به آن اضافه کنیم.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، راه اندازی بانک اطلاعات هنرمندان کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل را یادآور شد و بیان داشت: علاوه بر این در طی روزهای گذشته نیز نمایشگاه توانمندی های کانون های فرهنگی هنری در حوزه زنان را برگزار کرده ایم که با استقبال مطلوبی از سوی بانوان همراه شد.


پیش بینی اولین کتابخانه تخصصی هنر در کانون های مساجد اردبیل

این مقام مسئول، با بیان اینکه در نظر داریم اولین کتابخانه تخصصی هنر در کانون های مساجد اردبیل را ایجاد کنیم، تصریح کرد: فعالیت ها و طرح های بسیار ارزشمند و فاخری در کانون های مساجد استان اردبیل به دلیل نبود یا کمبود اعتبار بر زمین مانده است که امیدواریم مسئولان مربوطه در این زمینه همکاری های مناسبی با ما داشته باشند.


سقاء، جذب مشارکت های مردمی و دستگاه های اجرایی در برگزاری برنامه ها را ضرورتی مهم عنوان کرد و گفت: امسال به خاطر نامگذاری شعار سال مبنی بر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، وظیفه کانون های فرهنگی هنری دوچندان شده و باید همه تلاش خود را در جهت تحقق این شعار انجام دهند.


مسئول دبیرخانه کانون های مساجد اردبیل، در پایان سخنان خود تدوین برنامه های فاخر و شناسایی ایده ها و شخصیت های گمنام را از جمله وظایف کانون های مساجد بیان و خاطر نشان کرد: اعضای کانون های مساجد فرهنگبانان و سنگرسازان آینده جامعه هستند و در این راستا ضرورت دارد که متولیان حمایت های در خور شایسته ای از این اعضا داشته باشند.

 

گفتنی است، در پایان این آئین بهزاد هژبری با اهدای لوح و جوایزی ارزنده از سوی کانون های فرهنگی هنری استان اردبیل مورد تجلیل قرار گرفت.


پایان پیام/
 

 

کد خبر 375210

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha