تشکیل اتاق فکر برای تولید محتوا نیاز امروز سینما است

خبرگزاری شبستان: مشاور قرآن و عترت ارشاد اسلامی استان اردبیل، گفت: کلیشه ای بودن محتوای فیلم های امروز ضرورت تشکیل اتاق فکر را برای تولید محتوا در سینمای ایران بیش از پیش پررنگ کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل،حجت الاسلام علی حسین پور فر، مشاور قرآن و عترت ارشاد اسلامی استان اردبیل، شامگاه امروز (10 خرداد) در آئین اختتامیه فیلم و عکس اردبیل که به همت سینمای جوان ایران دفتر اردبیل در سینما حافظ برگزار شد، اظهار کرد: اگر مشکلات سینمای ایران و به خصوص استان اردبیل را در مقیاس بومی بخواهیم بسنجیم نبود امکانات و کمبودهای از این قبیل می تواند به عنوان مشکل پیشرفت سینمای استان عنوان کرد.


وی، با اشاره به عرضه محصولات هنرمندان استان اردبیل در جشنواره های گوناگون، تصریح کرد: اگر بخواهیم سینمای کشور را آسیب شناسی کنیم بزرگترین مشکل آن کمبود و عدم تامین محتوای مناسب است و این امر موجب شده که اکثر فیلم ها به سمت کلیشه ای شدن و بی محتوایی حرکت کند.


حجت الاسلام پورحسین فر، با اعلام اینکه ارزش زیادی برای محصولات هنری استان اردبیل قائل است، افزود: خطر مهلک و سم خطرناکی که سینما را تهدید می کند عدم توجه به فرهنگ اصیل ایرانی و بیان دیالوگ های نامربوط و مخرب فرهنگ اسلامی کشورمان است.


مشاور قرآن و عترت ارشاد اسلامی استان اردبیل، با بیان این مطلب که در صحنه تئاتر نیز شاهد بی کیفیت بودن محتوا هستیم، گفت: مسائل انسانی و مشکلات اجتماعی دیگر به صورت زننده و تکراری در سینما به نمایش گذاشته می شود و دیالوگ ها معنای مناسب جامعه را ندارند یعنی سینما نیازمند یک دکوپاژ معنا است.


این مقام مسئول، موفقیت سینما هالیود را توجه به جلوه های بصری و محتوای سینما اشاره کرد و یادآور شد: سینمای هالیوود با تشکیل اتاق فکر و نگاه فلسفی به موضوعات سعی در القا نیازهای خود هستند که البته در جهت منفی از این ابزار استفاده می کنند.


حجت الاسلام پورحسین فر، با اشاره به اینکه وقتی محتوا در سینما نباشد در مسائل اجتماعی دچار کلیشه ای شدن می شویم، تصریح کرد: بسیاری از آثار هنری از جلوه های ویژه هنری برخوردارند اما به خاطر عدم وجود معنا در آثار اینگونه کارها هیچگاه در جامعه دیده نمی شوند.


مشاور قرآن و عترت ارشاد اسلامی استان اردبیل،گفت: کلیشه ای بودن محتوای فیلم های امروز ضرورت تشکیل اتاق فکر را برای تولید محتوا در سینمای ایران بیش از پیش پررنگ کرده است.


مراکز فرهنگی کشور می توانند در تامین محتوا نقش بسیار مهمی ایفا کنند


وی، با بیان اینکه فرهنگ دینی و اسلامی و به خصوص موضوع دفاع مقدس یکی از موضوعات فاخری است که هنرمندان می توانند از آن الگو بپذیرند، افزود: حوزه های علمیه و برخی مراکز فرهنگی دیگر از جمله حوزه هنری می توانند در تامین محتوا و اندیشه برای هنرمندان نقش بسیار مهمی ایفا کنند و هنرمندان از این متون استقبال کنند.


حجت الاسلام پورحسین فر، از رئوس برنامه های خود، توجه به تامین محتوا برای هنرمندان سینمای استان عنوان کرد و یادآور شد: سرفصل رئوس برنامه های آموزشی سینمای جوان ایران دفتر اردبیل می تواند توجه به تامین محتوای مناسب برای هنرمندان باشد تا آثار فاخر بیشتری را در آینده شاهد باشیم.


گفتنی است در این برنامه از فرهاد قائمیان هنرمندان اردبیل سینمای کشور تجلیل و کلیپ ظرفیت ها و توانمندیهای سینمای جوان ایران دفتر اردبیل به نمایش درآمد.


لازم به ذکر در این مراسم از 7 برگزیده جشنواره فیلم و عکس استان تجلیل و 22 نفر از عکاسان، فیلمسازان، نویسندگان، کارگردانان و عوامل تولید که مقام های مختلفی در جشنواره های بین المللی، کشوری و استانی کسب کرده اند، تجلیل شد.


پایان پیام/ 

کد خبر 372316

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha