ورود مردی در انتهای افق به بازار نشر

خبرگزاری شبستان: هر انقلاب سیاسی و اجتماعی تحول در بنیان های فکری و اندیشه ای آن جامعه است و چناچه تحول اندیشه ای صورت عینی به خود نگیرد انقلاب و تحول به وقوع نمی پیوندد.

غلامحسین حیدری، مدیر اجرایی نشر معارف در گفتگو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان با اعلام خبر انتشار کتاب "امام خمینی مردی در انتهای افق" گفت: پدیده تاریخی و شگرف انسانی امام خمینی معما و راز ناگشوده ای است که بسیاری از محققان و فرزانگان را در فهم خود به تحیر کشانده است.
وی ادامه داد: سید روح الله مصطفوی، معروف به حاج آقا روح الله که در جریان رهبری انقلاب اسلامی ایران نایب الامام خمینی و سپس به امام خمینی نام برده شده است، شخصیت فقهی، فلسفی و عرفانی بزرگی است که نمی توان برای او هم آوردی در هوشمندی و فراست و تیزبینی بی بدیلش در جهان اسلام یافت.
حیدری تصریح کرد: از سوی دیگر قدرت ایجاد روح معنویت و تعبد این شخصیت بزرگ که موجد و موجب ایجاد و استمرار آن شد، همانندی در میان عارفان و فقیهان و متکلمان جهان اسلام ندارد.
وی توضیح داد: این کتاب مجموعه مقالات، گفتارها و گفتگوهایی در تبیین اندیشه سیاسی و عملکرد امام (ره) است که غالب آنها طی سالیان مختلف در جراید منتشر و به کوشش یاسر عسگری گردآوری و تدوین شده و به قلم یعقوب توکلی عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی به رشته تحریر درآمده است.
وی بیان کرد: حکومت اسلامی و اندیشه دیرین سیاسی در آراء امام خمینی (ره)، مدل حکومت امام خمینی (ره) از دیروز تا امروز، امام خمینی (ره) ایستاده در افق تاریخ، اسلام علیه اسلام؛ مولفه های ناب و اسلام آمریکایی از منظر امام خمینی (ره)، امام خمینی (ره) و تخریب فراماسونری، امام خمینی؛ فقیه یا فیلسوف؛ گفتگو با دکتر عماد افروغ، سقوط و فتح خرمشهر از منظر امام خمینی (ره) و مدیریت بحران امام خمینی و مقام معظم رهبری در انقلاب اسلامی از جمله عناوین فصل هایی است که در این کتاب به چشم می خورد.
به گفته وی در بخشی از این کتاب عنوان شده است:" هر انقلاب سیاسی و اجتماعی تحول در بنیان های فکری و اندیشه ای آن جامعه می باشد و چناچه تحول اندیشه ای صورت عینی به خود نگیرد انقلاب و تحول به وقوع نخواهد پیوست. به عبارتی دیگر وجود ذهنی مقدم بر وجود عینی است. لذا اگر چیزی بخواهد عینیت بیابد ابتدا باید در ذهنیت شکل یابد و سپس به مرحله عینیت برسد. به مثابه طرح یک ساختمان که ابتدا در ذهن یک مهندس شکل گرفته، سپس بر روی نقشه و پس از آن به صورت ساختمان در می آید. انقلاب اسلامی ایران که در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید و نظام حکومت اسلامی مبتنی بر حاکمیت ولایت فقیه را برپا داشت سرآغاز تحولات عمیق سیاسی و اجتماعی و فرهنگی در ایران و دیگر ممالک اسلامی و جهان محرومان گردید. این نبود مگر ثمره تلاش فکری و عملی بزرگ مردی فقیه و فیلسوفی عارف که به تشکیل نظام اسلامی و حاکمیت ولایت فقیه انجامید. در واقع پیروزی انقلاب همانا اندیشه سیاسی حضرت امام بود که به 33 سال از وجود ذهنی به وجود عینی رسید."
حیدری یادآور شد: "امام خمینی مردی در انتهای افق" در 248 صفحه با شمارگان یکهزار نسخه و بهای 6500 تومان از سوی نشر معارف منتشر شد.
پایان پیام/

 

کد خبر 375302

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha