برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد خراسان رضوی تشریح شد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، مذهبی درکانون های مساجد این استان در ایام فصل تابستان خبرداد.

محمد حسین عبداللهی، مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری هنری مساجد خراسان رضوی هرساله در ایام تابستان برنامه های ویژه آموزشی، فرهنگی، هنری و مذهبی برای بچه های مسجد تدوین و برگزار می کند.


وی با بیان اینکه امسال برنامه های اوقات فراغت در بخش های مختلف تدوین شده است، اذعان داشت: اولویت های برنامه های اوقات فراغت در کانون های مساجد خراسان رضوی پویایی و نشاط، احکام، اخلاق و عقاید است.


عبداللهی با تاکید براینکه دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان رضوی خدمات رفاهی و تفریحی به کانون های متولی برنامه های اوقات و فراغت در فصل تابستان ارائه می دهد، گفت: برگزاری جشنواره ورزشی نشاط به همت کانون فرهنگی هنری میقات الرضا مشهد یکی از برنامه های ایام تابستان و ویژه اعضای کانون های مساجد خراسان رضوی است.


وی خاطرنشان کرد:10 پایگاه در مشهد و در هر شهرستان استان سه پایگاه ویژه به منظور ساماندهی برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد را در خراسان رضوی به عهده دارند.

 
مسئول دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه امسال نیز همچون سنوات گذشته که ماه مبارک رمضان متقارن با فصل تابستان و ایام فراغت است، تصریح کرد: به همین منظور برنامه های قرآنی ویژه ای با عنوان "بشارت " برای کانون های مساجد تدوین شده است.


مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های مساجد خراسان رضوی ادامه داد: محوریت برنامه‌های ماه مبارک رمضان مسائل اعتقادی است.


وی همچنین به حضور کانون های مساجد در نمایشگاه بین المللی قرآن مشهد که از 18 تا 24 ماه رمضان برگزار می شود اشاره کرد و افزود: حضور کانون های مساجد در نمایشگاه بین المللی قرآن مشهد فرصتی است تا کانون ها بتوانند ظرفیت ها و پتانسیل های قرآنی خود را معرفی کنند.


عبداللهی ادامه داد: معرفی طرح تلاوت نور و اجرای این طرح بصورت زنده و قرائت تصحیح نماز از غرفه های فعال کانون های مساجد در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم امسال مشهد است.


مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های مساجد خراسان رضوی از حضور دو کانون فعال در حوزه قرآن از شهرستان های سبزوار و کاشمر در این دوره از نمایشگاه قرآن مشهد خبر داد و گفت: همچنین کانون های فرهنگی هنری تخصصی و خانه های نور در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد حضور دارند.


وی همچنین به برگزاری طرح تلاوت نور توسط کانون های مساجد اشاره کرد و افزود: این طرح هم اکنون در دو هزار و 600 مسجد استان خراسان رضوی درحال اجراست و 50 خانه نور نیز در این راستا در استان فعالیت قرآنی انجام می‌دهند.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 376154

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha