حضور کانونهای مساجد خراسان رضوی در نهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی از حضور کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال حوزه قرآنی در نهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد خبر داد.

محمدحسین عبداللهی، مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های مساجد خراسان رضوی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: هشت کانون فرهنگی هنری مساجد مشهد در این دوره از نمایشگاه قرآن و عترت حضوردارند.


وی با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی قرآن مشهد از 18 تا 27 ماه رمضان برگزار می شود، افزود: کانون فرهنگی هنری کمیل، ریحانه النبی، امام محمد باقر(ع)، شهید حسین تقوایی، خادمین جوادالائمه(ع)، صالحین، شهید علی اکبر روحی و باقریه در این دوره از نمایشگاه قرآن و عترت مشهد حضور دارند.


عبداللهی تصریح کرد: حضور کانون های مساجد در نمایشگاه بین المللی قرآن مشهد فرصتی است تا کانون ها بتوانند ظرفیت ها و پتانسیل های قرآنی خود را معرفی کنند.

 

وی به حضور دبیرخانه نظارت بر کانون های مساجد خراسان رضوی در این دوره از نمایشگاه اشاره کرد و افزود: معرفی طرح تلاوت نور و اجرای این طرح بصورت زنده و قرائت تصحیح نماز از جمله برنامه های تدوین شده دبیرخانه کانون های مساجد درنمایشگاه بین المللی قرآن کریم امسال مشهد است.


مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های مساجد خراسان رضوی ادامه داد: اجرای مراسم تعزیه خوانی و شبیه خوانی، ثبت نام حضوری طرح تلاوت نور، معرفی طرح بزرگ قرآنی 1448، معرفی فعالیت های کانون های تخصصی قرآن، مراکز قرآنی خانه نور و معرفی ویژه برنامه های حوزه عترت از دیگر برنامه های این دبیرخانه در نمایشگاه قرآن مشهد است.


اجرای طرح قرآنی 1448 در یکصد و 71 کانون فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی
وی در ادامه از برگزاری طرح قرآنی 1448 در یکصد و 71 کانون فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی خبرداد وگفت: طرح قرآنی 1448 از22خرداد آغاز و تا 14 شهریور ادامه دارد.


عبداللهی همچنین به اجرای طرح تلاوت نور در کانون های مساجد استان اشاره کرد و افزود:2 هزار و 600 مسجد محوری در خراسان رضوی مجری طرح تلاوت نور هستند و50 خانه نور نیز در این راستا در استان فعالیت قرآنی انجام می‌دهند.


مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه 18 مرکز خانه نور در طول امسال در این استان از راه اندازی می شود، خاطر نشان کرد: با راه اندازی تعداد مذکور خانه های نور در این استان تعداد مراکز خانه های نور در این استان به 67باب می رسد.


وی افزود: ارتقای سطح کمی و کیفی توانایی خواندن و فهم قرآن و بهره گیری هرچه بیشتر از این مفاهیم در مسجد، گسترش مراکز قرآن آموزی، ایجاد زمینه مناسب برای جلب مشارکت های بیشتر عوامل فرهنگی مساجد، همسو کردن فعالیت های و جذب فعالیت های موازی قرآنی در سطح مساجد و تمهید مقدمات تربیت قرآن مساجد در سطح کشور از جمله اهداف راه اندازی مراکز خانه های نور در مساجد است.
 

پایان پیام/

کد خبر 382523

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha