جهاد فرهنگی راهبرد انقلاب اسلامی ایران در برابر جنگ فرهنگی استکبار

خبرگزاری شبستان: جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: راهبرد انقلاب اسلامی در جنگ فرهنگی که استکبار آغاز کرده جهاد فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، حجت‌الاسلام عبدالله حاج صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح امروز (24 خرداد) در مراسم تودیع و معارفه مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه علائم ظهور در دست ما نیست اما شرایط ظهور در دست ماست گفت: چه خوب است در مناسبت های مختلف و یا حتی به صورت ماهانه همایشی برگزار شود و در آن یک بعد از علائم مهدی شناسی مورد بررسی قرار گیرد.


وی افزود: ظهور دارای دو شرط تبری و تولی است همان دو چیزی که در غیبت هم نقش دارد و تا فراهم نشود ظهور محقق نمی شود.


صادقی گفت: تبری یعنی انزجار بشر از حاکمیت غیر خدا و تولی یعنی هزینه ولایت را پرداخت کردن و این هزینه نباید در قالب شعار باشد بلکه باید در عمل پرداخت شود.


وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) هم تولد اسلام ناب بود و هم در تحقق این دو شرط موثر بود.


جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک استکبار ستیزی، طاغوت ستیزی و یک تبری ابدی را در مسلمانان جهان نهادینه کرده است افزود: از آن طرف نیز مسلمان از حاکیمت غیر خدا بر خود خسته شده اند که آن هم اصل تولی است.


وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی هم کای برای گذشته کرده و هم جهان را برای ظهور آماده کرده است اظهار داشت: جا دارد که نسبت انقلاب اسلامی با نهضت ظهور حضرت مهدی (عج) مورد بررسی و کار قرار گیرد.


صادقی تصریح کرد: از قرآن و آموزه های دینی آموخته ایم که جنگ بین حق و باطل همیشگی است زیرا در این جنگ انسان ها محک می خورند و جبهه هایشان مشخص می شود.


وی با اشاره به همیشگی بودن جنگ ها گفت: آنچه در جنگ ها مهم است عرصه های آنها است و اگر انسان ها نتوانند عرصه های جنگ را تشخیص دهند فریب می خورند.


صادقی با بیان اینکه باید مواظب باشیم تا عملیات های فریب دشمن ما را از عملیات های اصلی دور نگه ندارد افزود: جبهه استکبار پس از ناکامی در تمام عرصه ها به یک مطلب رسیده و آن گرفتن نرم افزار و جان انقلاب است.


وی افزود: دشمنان به این نتیجه رسیده اند که با ترور ها، تحریم ها و... نمی توانند انقلاب را نابود کنند و تنها راه از بین بردن این انقلاب گرفتن روح آن که همان اسلام است می باشد.


وی از جنگ نرم به عنوان جنگ جدید دشمن برعلیه نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: دشمن آمده گفتمان انقلاب را عوض کند و ممکن است در این مسیر بعضی از ما هم ناشی گری کرده و سرباز دشمن شویم.


جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمن در اتاق های فکر خود بیش از 30 راه را برای مقابله با دین اسلام تدوین کرده است افزود: این را نباید تصادفی بدانیم که فردی در روز عید غدیر مسئله امامت را زیر سوال ببرد و یا در جایی دیگر احگام شرعی را زیر سوال ببرند بلکه باید گاهی به جای توجه به هنرپیشه ها به کارگردانان توجه کنیم.


وی از جهاد فرهنگی به عنوان راهبرد جمهوری اسلامی ایران در برابر جنگ فرهنگی استکبار یاد کرد و افزود: جبهه استکبار صریحا پذیرفته که انقلاب اسلامی مرگ تدریجی آنها را آغاز کرده است.


صادقی با بیان اینکه جهاد فرهنگی از ملزوماتی برخوردار است افزود: باید باور کنیم در جنگی قرار داریم که دشمن همیشه دشمن است.


وی افزود: عده ای از آمریکا به عنوان گاو یاد می کنند و می گویند به جای درگیر شدن با شاخ آن باید شیرش را دوشید در حالیکه آمریکا گرگ است و اگر در مقابل او روحیه تهاجمی نداشته باشی حمله می کند و ما را از بین خواهد برد.


صادقی با بیان اینکه باید گیرنده هایمان را نسبت به فرمایشات رهبری بالا ببریم گفت: رهبری نصیحت نمی کنند بلکه اوضاع را رصد می کنند و با توجه به آن نسخه می پیچند.


وی مهترین برنامه و هدف اولیای الهی را تشکیل حکومت اسلامی دانست و گفت: در زمان غیبت برای اولین بار 35 سال است نظام الهی ادامه دارد در حالیکه در طول تاریخ اسلام این نظام تنها دوبار حاکم شد یکی در زمان حضرت علی (ع) و به مدت پنج سال و دیگری در زمان پیامبر (ص) این امر محقق شد.


جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: دشمن به این نتیجه رسیده است که امت بدون امام خطر ندارد و به ابزار دستی برای آنها تبدیل می شود همان چیزی که در قیام های منطقه به خوبی می توان دید.


وی با بیان اینکه ولایت بدون امت هم اقتدار ندارد اظهار داشت: ترس دشمن از متصل شدن این دو است هنگامی که امت فرماندهی امام را بپذیرد لذا به دنبال حذف ولایت از این کشور است.


صادقی با اشاره به گذشت ربع قرن از رهبری آیت الله خامنه ای بر کشور گفت: در انقلاب اسلامی کسی بعد از امام (ره) امد که راه خود را امتداد راه بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) اعلام کرد.


وی پیشنهاد داد: در این سال 12 محور از ابعاد رهبری آیت الله خامنه ای به صورت تخصصی شناسایی و در هر ماه از سال یکی از آنها مورد بحث قرار گیرد.

 

لازم به ذکر است در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام عباس سبحانیان تجلیل و حجت‌الاسلام علی گندم مالمیری به عنوان مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد معرفی شد.

 

پایان پیام/

 

 


 

کد خبر 376183

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha