فتنه در آخرالزمان موجب روشنفکری منتظران واقعی است

خبرگزاری شبستان: محقق و پژوهشگر در زمینه مهدویت با بیان اینکه دشمنان امروز با رصد کردن مسئله ظهور؛ فتنه ها را در بین مسلمانان ایجاد می کنند، گفت: فتنه در آخرالزمان موجب روشنفکری منتظران واقعی است.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام سید مجتبی سید سلیمانی، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته(24خرداد) در یازدهمین دوره از سلسله جلسات "دین نشاط زندگی " با اشاره به اینکه بیشترین دغدغه اهل بیت(ع) دین داری مسلمان در زمان غیبت حضرت مهدی(عج)  است، اظهار داشت: حفظ دین در آخرالزمان به مراتب سخت تر از هر دوره است چرا که در آخرالزمان اعتبار انسان ها به پول و مقام است و به همین علت به دینداری کمتر توجه می شود.


وی افزود: گسترش بی بند و باری به طوری که در تاریخ کم سابقه باشد، بی غیرت شدن مردان و با جرات شدن زنان، رخت بستن عفاف و خویشتن داری از جامعه ، گسترش افراط و تفریط و به اوج رسیدن شهوات برخی از علامت های دوره آخرالزمان است.


حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه عصر غیبت؛ عصر ریزش ها است و افراد زیادی در منجلاب فتنه ها غرق می شوند و از امام خود فاصله می گیرند، تصریح کرد: اهل بیت(ع) برای نجات بشر در آخرالزمان نسخه های نجات را ارائه داده اند که با توجه به این راهکارها می توانیم جایگاه دین و ولی خودمان را حفظ کنیم.


این محقق و پژوهشگر در زمینه مهدویت با بیان اینکه دشمنان امروز با رصد کردن مسئله ظهور فتنه ها را در بین مسلمانان ایجاد می کنند، گفت: فتنه در آخرالزمان موجب روشنفکری منتظران واقعی است.


وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که در زمان غیبت با نام دین، دین را می شویند و حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال می شمارند، اظهار داشت: فتنه در آخرالزمان به قدری توسعه پیدا می کند که باعث زمین گیر شدن انسان ها می شود اما همین امر باعث ساخته شدن یاران مهدی و فراهم شدن زمینه ظهور می شود.


این کارشناس با بیان اینکه اولین فیلم ضد ظهور از طرف استکبار ساخته شد که با دروغ سازی های آشکار در این فیلم به دنبال تضعیف انتظار در بین مسلمانان بودند، گفت: امروز دشمنان دین با توجه به عقاید منتظران؛ ابزار ضد مهدویت را به کار می گیرند تا مسلمانان را از امام و ولی خودشان دور نگه دارد.


وی گفت: در عصر کنونی، ایران اسلامی در سایه سار ولایت فقیه از امنیت اجتماعی بالایی برخوردار است چرا که اطاعت از ولایت فقیه اطاعت از ائمه اطهار(ع) و امام زمان(عج) است.


این محقق و پژوهشگر در زمینه مهدویت با بیان اینکه اگر امام خودمان را نشناسیم پا به پای نفس خود قدم بر می داریم، اظهار داشت: هر چه به زمان ظهور نزدیکتر شویم فتنه و تقیه بیشتر می شود و این امر باعث سخت شدن حفظ دین در دوران غیبت می شود چرا که معرفت به خدای متعال موجب شناخت پیامر(ص) و ائمه اطهار(ع) می شود اما این حالت در آخرالزمان کمرنگ می شود.


این کار شناس دینی افزود: فتنه به معنای ذوب شدن در حرارت شدید و از بین رفتن ناخالصی ها است چرا که فتنه در جسم اثر نمی گذارد بلکه در عمق مبانی و اعتقادات انسان تاثیر خود را نشان می دهد.


حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه هجمه ها و شبهات در دوران غیبت مانع شناخت امام می شود، تصریح کرد: فتنه در کلام امروز به معنای جنگ نرم است و طبق آیات قرآن کریم جنگ نرم به مراتب از جنگ سخت سنگین تر است چرا که در جنگ نرم اندیشه و تفکر دینی مسلمانان هدف هجمه دشمنان دین قرار گرفته است.


این محقق و پژوهشگر در زمینه مهدویت با اشاره به اینکه انسان در آخرالزمان با تست گرهای قوی مورد آزمایش و امتحان قرار می گیرد، گفت: موفقیت در این آزمایش نیازمند بینشی است که انسان دین دار در پرتو آن بتواند در برابر تحریف ها، شبهه ها و تردید ها دین خود را حفظ کند.


وی افزود: عقیده به حیات حضرت مهدی(عج) مهمترین پشتوانه روحی منتظران است چرا که این امر باعث امید در دل انسان می شود و ناامیدی و سرخوردگی از بین می برد.


حجت الاسلام سلیمانی ایجاد شک و تردید، انکار مهدویت، تعجیل و شتابزدگی برای ظهور و تب ملاقات گرایی را مهمترین آفات دوران غیبت عنوان کرد و گفت: منتظران واقعی با رفتار، گفتار و اخلاق برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) زمینه ظهور را فراهم می سازند.

 

گفتنی است، یازدهمین سلسله نشست " دین ، نشاط، زندگی" از 24 خرداد تا 4 مهر در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی با حضور اساتید برجسته کشوری و استانی قبل از نماز مغرب و عشا برگزار می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 376301

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha