جشنواره امام رضا(ع) نمونه‌ای بارز از تحقق عزم ملی و مدیریت جهادی است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی برگزاری جشنواره‌ فرهنگی هنری امام رضا(ع) را نمونه‌ بارزی از تحقق عزم ملی و مدیریت جهادی در بسط هنر دینی و ارزشی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی، علی‌اکبر صفی‌پور اظهار داشت: جشن‌های دهه‌ کرامت و در راس آن جشنواره‌ امام رضا (ع) برخاسته از عزم ملی و مدیریت مدبرانه‌ مسئولین فرهنگی کشور است که توانسته در طول چندین دوره‌ برگزاری، زمینه خلق آثار هنری و فرهنگی ماندگاری را با محوریت امام رضا (ع) فراهم آورد.


وی افزود: در برهه‌ کنونی که بسط و گسترش آموزه‌های دینی از اصلی‌ ترین راه های مقابله با هجمه‌ فرهنگی غرب محسوب می‌ شود، برگزاری این جشنواره‌ با گستره‌ بین‌المللی که با تنوع و تعدد رشته‌ها همراه است بهانه‌ای است تا همه‌ اقشار مختلف هنرمندان و اصحاب قلم بتوانند توانمندی خود را محک زده و عشق و ارادت خود را به امام رضا (ع) بنمایانند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی،‌ با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درخصوص ترویج سبک زندگی اسلامی، تاکید کرد: زندگی ائمه‌ معصومین (ع) بهترین الگو برای یک زندگی متعالی و سعادتمند است و این جشنواره فرصت مغتنمی را برای تبیین و ترویج سبک و سیره‌ زندگی امام رضا (ع) ایجاد کرده است.


وی با اشاره به ویژگی‌های هنر عکاسی، خاطرنشان کرد: هنر همواره دربردارنده پیامی از سوی هنرمند است و هنر عکاسی به علت برقراری ارتباط بصری با مخاطب تاثیرگذاری بیشتری نسبت به سایر هنرها دارد و براین اساس هنرمندان عکاس برای انتقال مفاهیم دینی و ارزشی می‌توانند از این ویژگی هنر عکاسی بیشتر بهره بگیرند.


صفی‌پور از عکاسان و علاقمندان به فرهنگ رضوی دعوت کرد تا با حضور و ارائه‌ی ‌آثاری گرانسنگ و در خور در تبیین ابعاد سیره و سنت رضوی اهتمام ورزند و رسالت خود را به انجام رسانند.


بر اساس این گزارش علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا پایان تیرماه 1393 در موضوعات زیارت(آداب و فرهنگ زیارت)، حرم مطهر رضوی و آثار و ابینه ها و امامزادگان، وقف ، فرهنگ وقف، یاران و اصحاب حضرت امام رضا (ع)، جلوه‌های مشهد الرضا(ع)، زائران و مجاوران، شفایافتگان، شیفتگان و دلدادگان حضرت و جلوه‌های فرهنگ رضوی در خارج از کشور به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، بلوار استاد شهریار، اول سربالایی ولی عصر، مجتمع فرهنگی و سینمایی 22 بهمن تبریز ارسال نمایند.


جشنواره سراسری عکس رضوی با همکاری شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی،‌ معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، دبیرخانه نمایندگی بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در استان آذربایجان شرقی، کانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان،‌انجمن عکاسی استان و انجمن سینمای جوان دفتر تبریز برگزار می شود.


پایان پیام/


 

کد خبر 376589

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha