ایجاد امنیت بدون مشارکت مردم در جامعه امکان پذیر نیست

خبرگزاری شبستان: فرمانده انتظامی استان یزد گفت: ایجاد امنیت بدون مشارکت اقشار مختلف مردم در جامعه امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سردار منوچهر امان اللهی فرمانده نیروی انتظامی استان یزد روز گذشته(26 خرداد) در 15 همایش یزدشناسی که در سالن شهدای نیروی انتظامی استان برگزار شد گفت: نیاز بشر به امنیت به بلندای تاریخ و خلقت سابقه دارد.

 

وی با بیان اینکه انسان در همه عرصه ها به عناوین مختلف با تهدیدات و خطرات از جانب سایرین روبرو بوده است افزود: در گذشته جوامع بدوی و محدود بوده و نیازهای انسان با اکنون متفاوت بوده اما با گذشت زمان و ایجاد برخی از زمینه ها، افزایش نیازها و مسائل انسانی و بالاتر از آن جهل و نادانی اختلافات و درگیری ها افزایش یافته که به دنبال آن ناامنی برای اقلیت و اکثریت مطرح شده است.

 

امان اللهی، اصلی ترین وظیفه هر حکومت را ایجاد نظم و امنیت در جامعه دانست و گفت: اصلی ترین فعالیت هر حکومت مصنویت بخشی به جان، مال و ناموس مردم جامعه خود است.

 

وی با بیان اینکه در فضای کنونی شاهد گسترده تر شدن حوزه امنیت هستیم اظهار داشت: در حوزه های فردی و اجتماعی مسائل فراتر رفته و نیاز به امنیت در همه حوزه ها روح، روان، فکر، اقتصاد، فرهنگ و همه جا گسترده شده است.

 

فرمانده انتظامی استان یزد، با اشاره به ظهور گروه ها و افراد سازمان یافته در نقاط مختلف جهان تصریح کرد: این گروه ها و افراد با سماجت ها و بعضا به صورت حساب شده به دنبال تامین منافع سیاسی و مالی و توسعه قدرت طلبی عده ای از کشورها در جهت توسعه جرم و جنایت در جهان فعالیت می کنند.

 

وی از امنیت به عنوان لازمه انجام هر فعالیت یاد کرد و افزود: از طرفی مسائل مختلفی مانند اقتصاد، سیاست، فرهنگ و... بر امنیت پایدار تاثیر دارند.

 

امان اللهی، با اشاره به تاثیرگذاری دستگاه های مختلف بر امنیت پایدار کشور اظهار داشت: خوشبختانه در منطقه بهترین و بیشترین امنیت پایدار مربوط به کشور ایران است.

 

وی با بیان اینکه ایجاد امنیت بدون مشارکت اقشار مختلف جامعه امکان پذیر نیست گفت: امروزه نقش و مشارکت مردم در حوزه امنیت کشور بسیار مهم و تاثیرگذار است.

 

وی با بیان اینکه زمینه مشارکت و آموزش مردم را باید دستگاه های زیربط فراهم کنند افزود: پلیسن می تواند ذهن مردم را بخواند و یا برای هر فرد یک مامور قرار دهد تها می توان با آموزش زمینه های پیشگیری از وقوع جرم را در جامعه فراهم کند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 377138

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha