آموزش، یکی از ضرورت ها و نیازهای امروز و آینده کشور است

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد از آموزش به عنوان یکی از نیازهای امروز و آینده کشور در تمامی عرصه ها یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی استاندار یزد امروز(2 تیر) در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که در محل اتاق تعاون استان یزد برگزار شد، با اشاره به سفر اخیر سفیر آفریقای جنوبی به استان گفت: نباید فقط به مبادله هیئت دو طرف اکتفا نمود بلکه باید زمینه های همکاری هر دو کشور بررسی و پیگیری شود چرا که در موارد این چنینی متاسفانه عمده مسائل به همین سفرها ختم می شود و این یعنی انجام کاری که نتیجه آن به ثمر ننشسته است.


وی افزود: به هر حال رفت و آمد این هیئتها باید منجر به یک همکاری مشترک شود و تنها به تشکیل اتاق مشترک هم بسنده نشود چرا که باید کار مشترک را دنبال کنیم و فعالیت های اقتصادیمان را گسترش دهیم.


میرمحمدی تصریح کرد: برنامه آموزش ارتباطات و تعامل با سازمان های مردم نهاد بسیار جای تقدیر دارد برای اینکه یکی از ضرورتها و نیازهای امروز و آتی ما بحث آموزش است و معمولا در این زمینه ها کم توجهی شده و هر چه در این خصوص بیشتر کار شود و تعامل بین تشکل ها تقویت شود، می تواند بازدهی بیشتری داشته باشد و کارها نیز دقیق تر و بهتر انجام شود.


استاندار یزد در خصوص شکل گیری کلینیک صنعت خاطر نشان کرد: طرح تشکیل این کلینیک، سابقه طولانی دارد ولی تا کنون اجرایی نشده و امیدوارم که این جلسات و هم اندیشی ها به اجرایی شدن آن کمک کند و تبادل نظر، همکاری و مشارکت فی مابین واحدهای صنعتی و دانشگاه ها جنبه عملی به خود بگیرد.


وی بر لزوم جذب سرمایه گذاران خارجی در استان تاکید نمود و تحقق این امر را مستلزم برنامه ریزی و کار هدفمند دانست و گفت: اگر این امر محقق شود قطعاً در رونق اقتصادی و مبادلات فی مابین موثر بوده و کار ارزشمندی است.


میرمحمدی در ارتباط با بحث تولیدات گلخانه ای و صادرات آن از استان، خاطر نشان نمود: در این زمینه سه موضوع بازارهای هدف، تولید و واسطه ها هر کدام مقوله های جداگانه ایست که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که اگر ما بدون اندیشیدن تمهیدات لازم وارد مناسبات بازار شویم، هم بازار را از دست می دهیم و هم برای تولید کننده اسباب زحمت می شویم.


میرمحمدی در پایان خاطر نشان کرد: در بحث پرداخت تسهیلات در استان مشکلی وجود ندارد ومیتوان با ارائه طرح های توجیهی، تسهیلات لازم را دریافت کرد و در این رابطه، صندوق توسعه و بانک کشاورزی، آماده پرداخت تسهیلات جهت طرح های هدفمند و با برنامه هستند.
 

پایان پیام/

کد خبر 379071

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha