فعالیت 12 هزار مدرسه غیر دولتی در کشور

خبرگزاری شبستان: مدیرکل سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش کشور، از فعالیت 8 هزار نیروی آزاد در 12 هزار مدرسه غیردولتی در کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، مجتبی زینی وند، مدیرکل سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش کشورظهر امروز(2 تیر) در نخستین همایش مراکز و مدارس غیر دولتی در استان همدان گفت: مشارکت مردم در مدارس غیردولتی موجب توسعه و تقویت مراکز آموزشی در سطح جامعه می شود.
 

وی افزود: بسیاری از فرهنگیان پس از بازنشستگی با هزینه های شخصی خود اقدام به راه اندازی مراکز و مدارس غیردولتی می کنند که این مهم امری پسندیده و به دلیل رابطه عاطفی این قشر از جامعه با دانش آموزان است.
 

وی تصریح کرد: در سند تحول بنیادین 6 راهکار برای تقویت و توسعه مدارس به ویژه مدارس غیر دولتی وجود دارد اما این در حالیست که فعالیت مدارس غیر دولتی در استان همدان کمرنگ است.
 

مدیرکل سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش کشور، همچنین در توضیح نحوه جایگزینی دانش آموزان مدارس دولتی در مدارس غیر دولتی، گفت: جذب دانش آموزان مدارس دولتی در غیردولتی که تحت عنوان "تکمیل ظرفیت صندلی های خالی" معرفی می شود، متناسب با دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدارس غیردولتی است.
 

زینی وند اظهار داشت: مدیر مدرسه باید آمادگی خود را اعلام کند، صندلی خالی در مدارس، کیفیت بخشی از نظر آموزشی و پرورشی مورد تایید شورای منطقه آموزش و پرورش باشد.
 

وی ابراز کرد: انتخاب و به کارگیری معلمان نمونه یکی از عمده ترین عواملی است که باعث کیفی بخشی در مدارس غیر دولتی می شود.
 

وی بیان داشت: مدارس غیردولتی بهترین الگو برای مسائل فرهنگی و آموزشی در هرشهرستان و منطقه می باشند زیرا تعداد دانش آموزان در این مدارس کم است و امکانات و تجهیزیات زیادی دارند.
 

مدیرکل سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش کشور، با بیان اینکه قانون مدارس غیر دولتی اصلاح شده است، گفت: بیش از 200 ساعت بر روی اصلاح قانون مدارس غیر دولتی کار شده است.
 

زینی وند، در خصوص تملک برای مؤسسین مدارس غیر دولتی، افزود: با تفاهم نامه ای که با شهرسازی منعقد شده است مقرر شد هر فردی که برای تأسیس مراکز غیر دولتی احتیاج به زمین اجاره ای یا شخصی داشته باشد در طی 20 روز کارها انجام می شود.
 

وی، حمایت بسته های مادی و مالی، افزایش نیروی انسانی و پرداخت معوقات بانکی به مدارس غیر دولتی را نوید بخش این همایش به معلمان ذکر کرد.
 

وی، از افزایش 12درصدی مدارس و مراکز غیر دولتی و جذب دانش آموزان طی سال تحصیلی آتی در استان همدان خبرداد.
 

پایان پیام
 

کد خبر 378974

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha