عمل به آموزه های اسلامی باعث تحقق جامعه علوی می شود

خبرگزاری شبستان: معاون امور استان های بنیاد نهج البلاغه کشور گفت: نیاز ضروری تحقق جامعه علوی، عمل به آموزه های اسلامی و ترویج آنها در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، سید افشین قریشی معاون امور استان های بنیاد نهج البلاغه کشور  صبح امروز(27 خرداد)در دومین محفل عمومی انس با نهج البلاغه که با مشارکت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان درکانون فرهنگی هنری علی بن الحسین(ع) مسجد المهدی(عج) برگزار شد، در سخنانی لزوم ترویج اندیشه های آسمانی حضرت علی(ع) را تشریح کرد.


وی، با بیان اینکه ورود آموزه های نهج البلاغه در زندگی روزمره و دروس دانشگاهی باعث ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه می شود، ادامه داد: بنیاد نهج البلاغه در این راستا وظیفه ای سنگین دارد چراکه باید برای تحقق این مهم بسترسازی کند.


معاون امور استان های بنیاد نهج البلاغه کشور، ارزش هر کس را در نگاه و عملکرد او به مسائل بیان کرد و گفت: قیمت واقعی شخصیت انسان را مادیات تعیین نمی کند بلکه تعیین کننده اصلی افکار و اندیشه های او، طرز نگاهش به جامعه است.


قریشی، وجود جوانان متعهد را بالاترین سرمایه یک کشور بیان کرد و افزود: جامعه علوی زمانی می تواند به ظرفیت علوی خود دست یابد که یک باور علوی در جامعه حاکم باشد و این مهم تنها با عمل کردن به آموزه های اسلامی و ترویج آنها در جامعه میسر می شود.


معاون امور استان های بنیاد نهج البلاغه کشور، در پایان سخنان خود نیاز به تلاش های بیشتر برای معرفی بیش از پیش نهج البلاغه در بین نوجوانان و جوانان در کنار قرآن را یادآور شد و خاطر نشان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری ندانستن نهج البلاغه هم برای مسلمانان نقص به شمار می رود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 377194

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha