تعیین شب ولادت خدا!!/پرستش خدایی که نه احد است و نه صمد

خبرگزاری شبستان: وقتی خدای بهاییت نه احد است و نه صمد و نه لم یلد و لم یولد، به طریق اولی قطعا هم کفو نیز دارد و بی همتا نیست؛ شاهد این ادعا در کتاب آثار قلم اعلی آمده است.

حجت‌الاسلام علیرضا روزبهانی، مدیر گروه فرق انحرافی مرکز تخصصی کلام و ادیان حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان با اشاره به جایگاه توحید در اعتقادت بهاییت گفت: این فرقه ضاله مدعی است ما خدایی را می پرستیم که شما مسلمانان می پرستید و اساسا اعتتقادی جز آن چه مسلمانان دارند، نداریم اما وقتی در متون و آثار و آموزه های آنها سیر می کنیم، نه تنها توحید در بهاییت مفهوم متفاوت با توحید در اسلام دارد، بلکه اساسا توحید نبوده و شرک است.
وی ادامه داد: به طور مثال در بحث توحید، مانیفست قرآنی ما سوره توحید است؛ ما می گوییم خدا یکی است قل هم الله احد و خدای دیگری نیست لا اله الا الله اما متون بهایی حاکی از مطلب دیگری است. میرزا حسیعنلی نوری در قصیده ورقائیه می گوید: "کلّ‌الالوه من‌ رشح امرى تألّهت و‌کلّ‌الرّبوب عن‌طفح‌حکمى‌تربّت؛ یعنی تمام خدایان را من خدا کردم"( مکاتیب عبدالبهاء، جلد 2، ص ٢٥٥‏)؛ لذا در منطق حسینعلی نوری منطقی وجود دارد که خدایان دیگر را می سازد. حال اگر از واژه "رب" استفاده می کرد، قابل توجیه بود اما به کار بردن واژه "اله" قابل توجیه نیست.
این کارشناس عنوان کرد: از سوی دیگر خدای بهاییت صمد و بی نیاز نیست و ملاحسین بوشروئیه عامل صمدیت خدا معرفی می شود؛ در این راستا در کتاب ایقان، صفحه 814‏ آمده است: "از آن جمله جناب ملّا حسین است که محلّ اشراق شمس ظهور شدند. لَو لاهُ مَا استَوَی اللّهُ عَلی عَرشِ رَحمانِیَّتِهِ و ما استَقَرَّ علی کُرسِیِّ صَمَدانِیَّتِهِ.".
وی با تاکید بر اینکه عبارت یاد شده پارادوکسیکال محض است و از اساس با مبانی و اصول اعتقادی مسلمانان تناقض دارد، اظهار کرد: همچنین خدای بهائی لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ نیست؛ میرزا حسینعلی نوری عبارتی دارد در شب تولد خودش که می گوید: فیا حًبًّذا مِن هذا الفجر الًّذی .... فیه وُلِدَ مًن لَم یًلِد و لم یولًد چه خوش است این بامداد ....که در آن کسی به دنیا آمده که که نه زاییده و نه زاده شده است. (اشراق خاوری عبدالحمید، ایام تسعه، صفحه 50)
حجت الاسلام روزبهانی تصریح کرد: وقتی خدای بهاییت نه احد است و نه صمد و نه لم یلد و لم یولد، به طریق اولی قطعا هم کفو نیز دارد و بی همتا نیست؛ شاهد این ادعا نیز مطلبی است که در کتاب آثار قلم اعلی، جلد ‏1 صفحه 13و 14و جلد 2 صفحه 589 بیان شده است: "بگو در هیکل من بجز هیکل خدا و در جمال من بجز جمال او و در وجود من بجز ‏وجود او و در ذات من بجز ذات او و در حرکت من بجز حرکت او و در سکون من بجز ‏سکون او و در قلم من بجز قلم او دیده نمی شود ....بگو در نفس من بجز حق وجود ‏نداشته و در ذات من غیر از الله چیزی دیده نمی شود."
وی عنوان کرد: اما میرزا حسینعلی نوری به این کفریات اکتفا نکرده و حتی خود را قبله قرار داده و می گوید: و اذا اردتم الصّلوة ولّوا وجوهکم شطری الاقدس المقام المقدّس الّذی جعله اللّه مطاف الملأ الاعلی و مقبل اهل مدآئن البقآء و مصدر الامر لمن فی الارضین و السّموات *وعند غروب شمس الحقیقة و التّبیان المقرّ الّذی قدّرناه لکم انّه لهو العزیز العلّام(کتاب اقدس، صفحه 7)
مدیر گروه فرق انحرافی مرکز تخصصی کلام و ادیان حوزه علمیه قم یادآور شد: بهاییت با طرح چنین مساله ای به دنبال آن نیست که برای بشریت امروز اعتقاد روشنی به ارمغان بیاورد بلکه قصد دارد جامعه ای که تحت امر او قرار می گیرد، به هر سمت و سویی که می خواهد ببرد و در واقع جامعه را به سان مزرعه ای می بیند که باید تنها در آن کاشت و سود برداشت کرد و در حقیقت به دنبال شکارهای خود و منافعش است.
پایان پیام/

 

کد خبر 377197

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha