حمایت از فعالیت های هنری درعرصه قرآن/تاخیر درآغاز فعالیت بخش بین الملل

خبرگزاری شبستان: معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویکرد ما در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تقویت حوزه هنر و حمایت از تولیدات هنری در عرصه قرآن است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران و در تبیین برنامه های بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: اولین جلسه نمایشگاه قرآن امسال،  20 اسفند ماه 1392 برگزار شد و پس از تشکیل شورای برنامه ریزی،  ستاد نمایشگاه نیز اردیبهشت ماه سال جاری با حضور کمیته های مربوطه شکل گرفت. هر کمیته از کارگروه های تخصصی تشکیل شده است که برنامه های ویژه خود را ارایه نموده و پس از ابلاغ اعتبار و تصویب برنامه ها،  آن را اجرایی می کنند.
رییس بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در رابطه با تغییر محل برگزاری نمایشگاه قرآن و انتقال آن به باغ موزه دفاع مقدس تصریح کرد: پیش از ایام برگزاری نمایشگاه، مذاکراتی با مسئولان مصلی داشتیم و طی مذاکرات به این نتیجه رسیدیم که به دلیل برپایی نماز جمعه در ماه مبارک رمضان در مصلی، امکان استفاده از شبستان آن برای برپایی نمایشگاه وجود ندارد به همین دلیل هماهنگی هایی با شهرداری تهران به ویژه معاونت فرهنگی شهر داری انجام و باغ موزه دفاع مقدس برای این کار انتخاب شده است.
وی ضمن اشاره به تشکیل ستاد اجرایی نمایشگاه قرآن افزود: برخی از معاونت های شهرداری تهران نیز در این ستاد عضو هستند و هماهنگی های لازم با امور شهری شهرداری از جمله در مسئله ترافیک، حمل و نقل و مترو انجام شده است.

حجت الاسلام حشمتی 25 شعبان را روز آغاز به کار بیست و دومین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عنوان کرد و افزود: مراسم افتتاحیه نمایشگاه سه شنبه سوم تیر ماه و آیین اختتامیه 15 رمضان با تکریم از خادمان قرآن برگزار می شود. زمان بازدید از نمایشگاه نیز امسال بر خلاف سال های گذشته از ساعت 18 آغاز می شود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیل آغاز به کار نمایشگاه پیش از ماه مبارک رمضان را تمایل مردم استان های دیگر برای حضور در نمایشگاه و استفاده از این فضا عنوان و خاطر نشان کرد: با توجه به مشکل تردد این افراد در ماه مبارک رمضان تصمصم گرفته شد نمایشگاه بین المللی قرآن کریم پیش از آغاز ماه مبارک رمضان شروع به کار کند.

 

حجت الاسلام حشمتی در ادامه به کمیته های مختلف محتوایی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اشاره کرد و افزود: کمیته بین الملل که مسئولیت دعوت از حوزه جهان اسلام را بر عهده دارد و احتمالا با کمی تاخیر در نمایشگاه حاضر می شود، کمیته بانوان که مسئولیت انعکاس فعالیت های قرآنی بانوان را عهده دار است، کمیته های دانشگاهیان، حوزیان و ناشران شامل ناشران داخلی و خارجی که بیشتر در بخش فروش نمایشگاه حضور دارند از جمله کمیته هایی هستند که امسال مسئولیت برپایی نمایشگاه به آنها واگذار شده است.

بخش مکتوب، رسانه های دیجیتال، کمیته کودک و نوجوان و کمیته فعالیت های هنری نیز از دیگر مواردی بودند که حشمتی به آنها اشاره کرد.
وی با اشاره به حضور کمیته سینمایی نمایشگاه که به نمایش و نقد فیلم های قرآنی اختصاص دارد و همچنین کمیته آثار و میراث فرهنگی تصریح کرد: رویکرد ما در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن تقویت حوزه هنر و حمایت از تولیدات هنری در عرصه قرآن است.


طبق اظهارات حجت الاسلام حشمتی کمیته علمی نمایشگاه نیز با رویکرد برپایی نشست ها و کنفرانس های مختلف در بین صاحب نظران قرآنی و همچنین  کمیته توسعه محافل قرآنی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.
رییس بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم دررابطه با تمهیدات لازم برای حضور آسان مردم در محل برگزاری نمایشگاه گفت: با توجه به تغییر مکان نمایشگاه از مصلی تمهیدات لازم برای دسترسی آسان مردم به باغ موزه دفاع مقدس اندیشیده شده است از جمله اینکه دو ایستگاه مترو شهید همت و حقانی با فاصله مناسب از این محل وجود دارد و از مردم درخواست می شود برای حضور در نمایشگاه از ایستگاه های مترو استفاده کنند ضمن اینکه برای انتقال بازدید کنندگان به نمایشگاه از طریق اتوبوس و تاکسی نیز پیش بینی های لازم انجام شده است. همچنین دو پارکینگ در کنار باغ موزه دفاع مقدس برای استفاده عموم آماده شده است و مردم علاوه بر پارکینگ حقانی از پارکینگ جوار کتابخانه ملی نیز می توانند استفاده کنند.
حضور گروه های نمایشی و برنامه های ترکیبی نور و صدا و 60 فیلم قرآنی 114 ثانیه ای شامل فیلم های مستند و داستانی نیز از دیگر برنامه های جانبی نمایشگاه است که معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد به آنها اشاره کرد.
وی تاکید کرد: فراخوان نمایشگاه قرآن سال آینده نیز از همین امروز اعلام می شود و یادآور می شویم که معاونت قرآن و عترت از مباحث و فعالیت های هنری به ویژه در بخش فیلم های 114 ثانیه ای حمایت های خاص دارد.
پایان پیام/

 

کد خبر 377249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha