نشست تخصصی علوم قرآنی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نداریم

خبرگزاری شبستان: رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم ضمن اشاره به عرضه 10 اثر جدید مکتوب و نرم‌افزاری در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم سایر برنامه‌های این مرکز در این نمایشگاه را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم با بیان اینکه این مرکز یک تشکیلات پژوهشی در حوزه معارف و قرآن کریم می باشد افزود: مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم هر ساله با حضور در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به ارائه آثار جدید خود برای پژوهشگران کشور می پردازد و صرفا تمرکز خود را در حوزه پژوهش می داند و در حوزه های تبلیغ و آموزش ورودی ندارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق یوسفی مقدم با اشاره به عرضه محصولات جدید اظهار داشت: با تلاش پژوهشگران حدود 20 اثر ویژه طی سال جاری به مرحله نشر رسیده اند که از این میان 10 اثر مکتوب و نرم‌افزاری در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم رونمایی می شود.


یوسفی مقدم تصریح کرد: مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم برای نمایشگاه بین‌المللی قرآن امسال در حوزه تفسیر مجلدات جدیدی با عنوان تفسیر آموزشی قرآن کریم داریم که 8 جلد آن امسال به طور کامل ارائه می شود.
یوسفی مقدم بیان داشت: در حوزه دایره المعارف نگاری جلد یازدهم و دوازدهم دایره المعارف قرآن کریم به چاپ رسیده و در حوزه علوم قرآنی «بازخوانی مبانی تفسیر قرآن کریم» ارائه می شود.
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن ادامه داد: غیر از 10 اثر جدید، ده ها اثر دیگر نیز در نمایشگاه سال جاری به نمایش گذاشته خواهد شد که همانند سال های گذشته بحث فروش این آثار در نمایشگاه امسال بر عهده موسسه بوستان کتاب و نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی می باشد.


حجت‌الاسلام یوسفی‌مقدم بیان کرد: نرم‌افزارهای جدیدی نیز در نمایشگاه قرآن امسال رونمایی می شوند که مهمترین آنها نسخه نهایی "نرم‌افزار فرهنگ موضوعی تفاسیر قرآن کریم" می باشد که در آن متون تفسیری شیعه و اهل سنت به صورت موضوعی ارائه شده است، همچنین نرم افزار "مقالات قرآنی" در این نمایشگاه رونمایی می شود.
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم در مورد برگزاری نشست های تخصصی در حوزه علوم قرآنی تأکید کرد: امسال در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بر خلاف سال های گذشته نشست تخصصی برگزار نمی شود.


وی در توضیح دلیل لغو نشست های تخصصی مرکز فرهنگ و معارف قرآن اعلام کرد: روال برگزاری این نشست ها در سال های اخیر بدین گونه بود که با پیشنهاد مسئولان اجرایی نمایشگاه و ایجاد بستر اجرایی برای انجام این نشست ها، مرکز پیش بینی های لازم را انجام می داد و از آنجا که تا به امروز از سوی مسئولان درخواستی از ما نشده است، نشستی برگزار نمی شود.
وی در ادامه گفت: از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم انتظار داریم با ایجاد فضایی مثبت، عرصه رقابت سازنده در حوزه فعالیت ها و علوم قرآنی بین گروه های مختلف را فراهم آورد تا شاهد رشد این فعالیت ها در کشور باشیم.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 378301

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha