جهت تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد از هیچ حمایتی دریغ نمی کنیم

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد گفت: برای تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد از هیچ کمکی در چارچوب قانون دریغ نمی کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی استاندار یزد امروز (31 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در محل سالن مرحوم حمیدیا استانداری برگزار شد گفت: یکی از بهترین فرصت های که دارم زمانی است که در خدمت اصحاب رسانه و اهل قلم هستم.


وی بر لزوم تک صدایی در استان تاکید کرد و افزود: همه نظرها برای ما محترم است اما چند صدایی بین مسئولان استان نقطه ضعیفی برای استان است و باید از این کار پرهیز شود.


میرمحمدی با اشاره به دعوت افراد از سوی تشکل های مجوزدار جهت حضور در برنامه های مختلف گفت: نفس کار خوب و شایسته است و ماهم از این امر استقبال می کنیم.


استاندار یزد افزود: ما باید ببینیم چه چیز در کشور مجاز و چه چیز غیر مجاز است، چیزی که از سوی دستگاه های مسئول مجاز شناخته شده است ما مجاز می دانیم و ما مجری این نظرات هستیم.


وی ممانعت از ابراز نظر در جامعه را مخالف فرهنگ، دموکراسی، اسلام و تمدن ایرانی دانست و اظهار داشت: باید در کشور تمام نظرها را محترم داشت و پس از بررسی های لازم نظرات قوی تر را پذیرفت.


استاندار یزد تصریح کرد: این رفتارهایی که بعضا دیده می شود ناشی از جهل و نادانی است نباید با خشونت برخورد شود بلکه باید با صبر، بردباری، تقویت فرهنگ و رفتار مهربانانه و لطوفت آنان را از جهل و نادانی خارج کرد.


وی با اشاره به نقش رسانه ها در این زمینه گفت: نقش اصلی در این زمینه بر دوش رسانه هاست و شما باید با قلم خود به این اتفاقات پایان دهید.


استاندار یزد با اشاره به اتفاقات اخیر در شهرستان بافق و اعتصاب کارگران سنگ آهن اظهار داشت: از 17 مورد درخواست کارگران این معدن به 16 مورد رسیدگی شده که مورد آخر نیز مربوط به واگذاری 15 درصد از معدن به شهرداری بافق است که تحقق آن نیازمند مصوبه مجلس و یا توافق خریداران جهت واگذاری است.


وی با بیان اینکه ما به عنوان مسئول استان به دنبال حل مسئله هستیم نه به دنبال بهره برداری از آن افزود: جلسات زیادی در جهت حل مشکل کارگران با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار، مسئولیت شهرستان و نمایندگان کارگران برگزار شده است.


میرمحمدی افزود: اعتصاب کارگران هنوز ادامه دارد و قرار است با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در استان به درخواست های کارگران و مردم شهرستان بافق رسیدگی شود.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع خشکسالی استان گفت: بحران خشکسالی موضوعی کشوری است و تنها راه هایی برای مبارزه با این بحران عملیاتی است که از نظر علمی اثبات شده باشد.


عالی ترین مقام اجرای استان با اشاره به بحران کمبود آب در تمامی حوزه های اعم از شرب، کشاورزی و صنعت اظهار داشت: در حوزه تامین آب شرب حفر 25 چاه اضطراری که تاکنون 18 مورد آن انجام شده، توزیع آب بسته بندی، اجرای 2 طرح آبخیزداری و اصلاح الگویی مصرف از جمله اقداماتی است که به آن ها متوسل شده ایم.


وی با بیان اینکه در مسئله آب استان سعی شده است تا از نظرات تمامی کارشناسان و صاحبنظران استفاده شود، عنوان کرد: در این حوزه نظرات مختلف است اما سعی شده که بر اساس واقیعت ها عمل شود.
 

میرمحمدی با اشاره به ادعای اصفهان مبنی بر حق آبه از خط لوله آب انتقالی به استان یزد گفت: آبی که از تونل کوهرنگ به سد زاینده روز می ریزد آب های انتقالی نام دارد و به استان های مختلف منتقل می شود که از جمله می توان یزد و کاشان را نام برد.


وی با بیان اینکه سعی شده است در خط انتقالی دوم آب بحثی از زاینده رود نداشته باشیم اظهار داشت: با پیگری های صورت گرفته قرار شده که 246 میلیون متر مکعب از بهشت آباد به یزد اختصاص داده شود که 150 میلیون متر مکعب آن سهمیه جدید استان و 96 میلیون متر مکعب سهمیه استان از خط اول است.


انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد یک ضرورت است


وی انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد را یک ضرورت دانست و افزود: برای تامین آب استان چاره ای جز این کار نداریم و در این راه جلسات متعدد با علاقه مندان جهت سرمایه گذاری جهت انتقال آب از خلیج فارس به استان برگزار شده است.


میرمحمدی با اشاره به تغییر در مدیران استان و اداره شدن بعضی از ادارات با سرپرست گفت: تغییرات مدیران گاهی در دست استان است که این امر سریعا انجام می شود اما مدیرانی که مربوط به وزارتخانه ها هستند باید از مرکز معرفی شوند و ما دخالتی در انتخاب آن ها نداریم و فقط از آن ها فعالیت و تلاش می خواهیم.


وی با بیان اینکه اصل بر تغییر مدیران نیست اظهار داشت: اصل بر کار و تلاش است و هرجا که کار قوی تر نیازمند تغییر است مدیران تغییر می کنند و تمام مدیران باید تا آخرین لحظه مسئولیت خود بدون هیچ گونه شک و تردیدی به فعالیت خود ادامه دهند.


افزایش نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی


میرمحمدی از افزایش تعداد نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: جهت تحقق این امر دو مسئله پیش روی استان است اول اینکه یک نماینده به شهرستان یزد اضافه شود و دوم اینکه حوزه های انتخابیه استان تغییر پیدا کنند که در این مسئله منتظر نظر کارشناسان هستیم.


وی با اشاره به انتقادهای صورت گرفته از سوی بعضی از افراد از عملکرد دولت تدبیر و امید گفت: نباید عمکردهای دولت در طول یک سال را با عملکردهای دولتی دیگر در طول هشت سال مقایسه کرد.


میرمحمدی با بیان اینکه ما اعتقاد به افکار عمومی داریم و داوری آنها را می پذیریم افزود: گاهی طیف های سیاسی برای حفظ بقا و برانگیختن احساسات مردم مسائلی را مطرح می کنند که امری طبیعی است و هرچه آگاهی مردم در این زمینه بالاتر برود این مسائل کمتر تاثیرگذارتر است.


وی تصریح کرد: رسانه ها از نقش بسزایی در افزایش آگاهی و روشن کردن افکار عمومی در جامعه برخوردار هستند.


استاندار یزد عمده تلاش دولت تدبیر و امید را در بحث اقتصاد و معیشت مردم دانست و گفت: کاهش تورم در این مدت ناشی از پختگی تیم اقتصادی دولت است.


وی حمایت از تولید را نقطه قوت دولت دانست و اظهار داشت: بحث بیکاری مستلزم سرمایه گذاری است و سرمایه گذار هم نیاز به اطمینان دارد که باید در داخل این اطمینان را ایجاد کنیم تا زمینه های سرمایه گذاری در حوزه های داخلی و خارجی فراهم شود.


میرمحمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بحث افسردگی در استان گفت: این موضوع یک نظر نیست بلکه نتایج تحقیقاتی است که نشان می دهد ضریب افسردگی در بین مردم استان یزد بالاست.


وی با بیان اینکه در برابر این نتایج دو موضع وجود دارد افزود: نخستین موضع بی تفاوتی نسبت به این مساله است و موضع دوم توجه به آن است تا با برنامه ریزی تبعات آن مهار شود و بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم.


جهت تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد از هیچ حمایتی دریغ نمی کنیم


میرمحمدی افزود: رویکرد قابل توجه استانداری رویکرد فرهنگی است اما اینکه چگونه فرهنگ را پویا و غنی کنیم بستگی به مجموعه عناصر دخیل در فرهنگ دارد.


وی با بیان اینکه ریالی از بودجه های فرهنگی در جای دیگر کار گرفته نشده است تصریح کرد: افزایش بودجه های فرهنگی مسئله است که باید از بالا پیگیری شود.


میرمحمدی با اشاره به نقش کانون های مساجد در فرهنگ استان گفت: جلساتی در این رابطه با کانون های مساجد استان و مسئولان دبیرخانه استان برگزار و توضیحات لازم ارائه شده است.


وی با بیان اینکه آنچه بتوانیم به کانون های مساجد کمک می کنیم افزود: برای تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد از هیچ کمکی در چارچوب قانون دریغ نمی کنیم.


میرمحمدی با اشاره به نامگذاری سال 2017 به عنوان سال خوش آمد گویی به استان یزد گفت: رونق گردشگری یکی از رویکردهای اصلی مدیریت ارشد استان است و در این راستا برنامه ریزیهای لازم با حضور دستگاه های مربوط صورت گرفته است.


وی با اشاره به رشد صنعت گردشگری در استان گفت: اکنون نیزی هتل های استان از شهریور ماه به بعد رزرو شده اند.


استاندار یزد در پاسخ به سوالی مبنی بر سفر ریاست جمهوری به استان گفت: تاکنون هیچ برنامه ای به استان ابلاغ نشده است.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به معضل ماهواره در کشور گفت: در بحث استفاده از ماهواره آمار دقیقی در استان وجود ندارد اما باید دلایل علاقه مندی مردم به ماهواره بررسی شود و با افکارسنجی و نیازسنجی برنامه های لازم جهت رفع این نیازها ارائه شود.


میرمحمدی از مواد مخدر به عنوان تهدیدی برای استان یاد کرد و افزود: این درست است که باید مشکلات و زشتی ها مطرح شود اما در بسیاری از مسائل باید قبیح بودن و زشتی مسائل حفظ شود.

 

پایان پیام/

 

 

 

 

کد خبر 378336

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha