برپایی 70 پایگاه اوقات فراغت برای دانش آموزان ایلامی

خبرگزاری شبستان: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام، از برپایی 70 پایگاه اوقات فراغت دانش آموزان با حضور 12 هزار دانش آموز در دوره های مختلف تحصیلی در سطح این استان خبر داد.

عبدالرسول آقایی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام، صبح امروز(1 تیر) در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، گفت: این برنامه ها به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، رشد همه جانبه شخصیت آنان، ارتقاء سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی، اجتماعی و مهارت های فنی و حرفه ای فرهنگی هنری دانش آموزان اجرا می شود.

 

وی، اظهار کرد: برنامه های اوقات فراغت، در سطح استان شامل دایر کردن مراکز و پایگاه های تابستانی، در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با برنامه های متنوع از جمله برنامه های قرآنی، فرهنگی، هنری، مهارتی و ورزشی در طول تابستان اجرا خواهد شد.


آقایی، بیان کرد: این برنامه های تابستانی از اول تیر سال جاری شروع و تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت.


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام، تصریح کرد: در این تعداد پایگاه 30 برنامه عملیاتی شامل برگزاری اردوهای طرح هجرت 3، با همکاری آموزش و پرورش، سپاه استان و اجرای کارورزی و کارآموزی، به منظور تکمیل آموخته های هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش تحت عنوان هر دانش آموز یک حرفه انجام می شود.


وی، با تشریح برنامه های کشوری نیز، اضافه کرد: این برنامه ها شامل اعزام دانش آموزان به مرحله کشوری مسابقات قرآن و معارف اسلامی، شرکت در جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری در قالب مسابقات فرهنگی هنری پرسش مهر رئیس جمهور، اعزام دانش آموزان به اردوی بنیاد علوی دانش، شرکت در المپیادهای فرهنگی ورزشی خواهد بود.

 

آقایی، شرکت در کنگره سراسری قرآن کریم ویژه مدارس سمپاد، برگزاری اردوی آموزشی، مهارتی ویژه اعضای تشکیلات دانش آموزی پیشتازان و فرزانگان سازمان دانش آموزی، شرکت دانش آموزان استثنایی استان در مسابقات کشوری فرهنگی قرآن، نماز و عترت، مسابقات و اعزام دانش آموزان عشایری به اردوی کشوری ار دیگر این برنامه هاست.

 

وی، با اشاره به نقش خانواده، مدرسه، و رسانه ها که از عوامل تاثیر گذار در تربیت و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان می باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی حوزه فعالیت تعلیم و تربیت در استان، آموزش و پرورش نمی تواند به تنهایی برای همه دانش آموز استان برنامه تولید و خدمات فرهنگی و هنری و مهارتی و ورزشی ارائه کند که در این راستا نیازمند همکاری و همیاری تمام ارگان های ذیربط هستیم.


پایان پیام/

 

کد خبر 378490

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha