دوره های آموزش قرآن کریم به صورت جهره به چهره برگزار شود

خبرگزاری شبستان: معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در همایش مدیران و فعالان قرآنی استان اصفهان گفت: دوره های آموزش قرآن کریم به صورت جهره به چهره برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز(1 تیر) در همایش مدیران و فعالان قرآنی استان اصفهان در موسسه اهل بیت(ع) اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است و در ماه مبارک رمضان همه ما مهمان خداوند هستیم اما عاملان به قرآن کریم مهمانان ویژه خداوند درماه مبارک رمضان هستند.


وی خادم قرآن کریم بودن را افتخار و توفیق بسیار بزرگی دانست و افزود: خادمان قرآن مردم را بر سر سفره ضیافت الهی دعوت می کنند.

 

وی فضاهای مجازی مانند اینترنت و همچنین رسانه های مختلف را برای کسب اطلاعات و دریافت معارف مناسب دانست اما بر کسب آموزش به صورت چهره به چهره و با حضور استاد تاکید کرد.

 

حجت الاسلام حشمتی افزود: لازم است دور های آموزشی، چهره به چهره برگزار شود تا آیات الهی در روح و جان شاگردان تاثر گذارد.

 

وی از برگزاری همایش تجلیل از فعالان قرآنی استان اصفهان تقدیر کرد و خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم جامعه ای پاک و مطهر داشته باشیم باید از گناهان دوری کنیم.

 

حجت الاسلام حشمتی، خدمت کردن به مردم را یکی از راهکارهای مهم برای کسب طهارت عنوان کرد و گفت: خادمان قرآن کریم با اخلاق و ادب می توانند ترویج کننده فرهنگ قرآنی در جامعه باشند.

 

در این همایش حجت الاسلام محمد قطبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: در این برهه زمان که رسانه ها تلاش می کنند تا فرزندان ما را به سوی فساد اخلاقی سوق دهند، قرآن می تواند به عنوان ناجی و بیمه کننده فرزندان ما در مقابل این فسادها باشد.

 

وی ادامه داد: مدیران قرآنی باید تلاش نمایند تا فرزندان ما باقرآن که کلام شریف خداست، انس بگیرند و با ائمه اطهار آشنا شوند.

 

حجت الاسلام قطبی گفت:خدمت در راه قرآن افتخار بزرگی است که نصیب هرکسی نمی شود و خادمان و فعالان و مدیران موسسات قرآنی باید قدر این توفیقی که خداوند به آنها عنایت کرده است را بدانند.

 

پایان پیام/

کد خبر 378629

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha