برگزاری600 محفل انس با قرآن در امامزادگان همدان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان همدان، گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان بیش از 600 محفل انس با قرآن در امامزادگان استان همدان برگزار می شود.

حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان همدان، با اشاره به اینکه یکی از وظایف اداره کل اوقاف استان همدان ترویج فرهنگ قرآنی است، به خبرنگار شبستان گفت: برگزاری محافل انس با قرآن و همچنین ترتیل خوانی و جزء خوانی قرآن از جمله‌ برنامه ‌هایی است که در ایام ماه مبارک رمضان در جوار بقاع متبرکه و امامزاده ‌های استان همدان اجرا می‌ شود.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان همدان، همچنین با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاری مصری، افزود: اطعام ایتام و نیازمندان طبق نیت واقفان خیراندیش از جمله اقداماتی است که در ماه مبارک رمضان توسط اداره کل اوقاف صورت می گیرد.


وی همچنین گفت: برگزاری محافل انس با قرآن کریم خصوصا با حضور قاریان بین المللی و در ایام پربرکت ماه رمضان در جوار فرزندان اهل بیت(ع) و امامزادگان از اهمیت و جایگاه بی بدیلی برخوردار است.


حجت الاسلام زین العابدینی، اذعان داشت: محافل انس با قرآن کریم سبب توجه دادن همه اقشار به امر تلاوت و انس با این کتاب مبین در جامعه می شود که از این حیث نیز دارای جایگاهی ویژه است.


وی به اهمیت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: اعمال این ماه دارای ثوابی ویژه نزد خداوند است به گونه ای که تلاوت یک آیه از قرآن کریم همسنگ ختم قرآن محسوب می شود.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان همدان، تاکید کرد: مانوس شدن با قرآن سبب رشد و پویایی جامعه اسلامی می شود.


وی در پایان سخنانش با اشاره به برگزاری بیش از 600 محفل انس با قرآن با حضور قاریان مطرح استانی و مصری در جوار امامزادگان استان همدان بر حضور همه اقشار خصوصا جوانان و نوجوانان در این محافل معنوی صحه گذاشت.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 378845

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha