کانون های مساجد بهترین مکان برای انجام فعالیت های فرهنگی وهنری درجامعه

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از بهترین مکان ها جهت انجام فعالیت های فرهنگی و هنری در جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمد رضا دهبیدی پور سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد امروز (2 تیر) در نشست ستاد اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد که با حضور مدیران و رابطین ادارات ارشاد شهرستان های استان در محل سالن جلسات اداره کل ارشاد برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از پایگاه های هستند که می توان متناسب با شأن انقلاب اسلامی در آنها برنامه اجرا کرد.


وی بر لزوم زمینه سازی جهت رشد فعالیت های فرهنگی و هنری درجامعه تاکید کرد و گفت: یکی از بهترین مکان ها جهت رشد این فعالیت ها، کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستند.


دهبیدی پور، با بیان اینکه در پایان برنامه پنجم توسعه باید 25 درصد از مساجد استان دارای کانون باشند اظهار داشت: باید توجه داشت که ضمن گسترش تعداد کانون های و فعالیت های کمی به فعالیت های کیفی کانون ها نیز توجه شود.


وی با بیان اینکه ادارات ارشاد باید کانون های مساجد را از خود بدانند افزود: ادارت ارشاد باید با استفاده از پتانسیل های موجود در کانون های مساجد بهترین بهره را از آنها در برنامه های مختلف ببرند.


دهبیدی پور بر لزوم استفاده از ظرفیت کانون های در برنامه های اوقات فراغت و ماه مبارک رمضان در شهرستان ها تاکید کرد و گفت: حتی می توان از ظرفیت کانون های در نهمین جشنواره فیلم رضوی هم استفاده کرد کاری در دوره هشتم این جشنواره و با حضور دو اثر از کانون های مساجد رخ داد.


وی خواستار بازدید منظم مدیران از کانون های فرهنگی و هنری مساجد شد و تصریح کرد: از طریق این بازدید ها و ارتباط با دبیرخانه کانون های مساجد در استان می توان شاهد انجام فعالیت های فرهنگی و هنری چشمگیر در سطح شهرستان ها بود.


سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود:ادارت ارشاد تا حد امکان با کانون های مساجد همکاری داشته باشند و با انعقاد تفاهمنامه ها با کانون ها فعالیت های خود را به آنها واگذار کنند.
 

وی با اشاره به برنامه ریزی های خوب صورت گرفته در دبیرخانه استان در جهت برگزاری با شکوه طرح اوقات فراغت در سطح مساجد گفت: شهرستان ها نیز این طرح را به صورت جدی دنبال کنند تا زمنه جذب جوانان و نوجوانان به مساجد فراهم شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 379043

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha