فرهنگ را نمی توان از جامعه جدا کرد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه فرهنگ را نمی توان از جامعه جدا کرد، گفت: زمانی که مشکلات و معضلات در جامعه رخ دهد و آن را با فرهنگ برطرف کنیم هزینه آن کمتر و ثمره آن بیشتر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام و المسلمین نورالله ولی نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، عصر امروز (2 تیر) در جمع خبرنگاران استان گفت: باتوجه به اینکه مقوله فرهنگ بسیار با اهمیت است اما در برخی از مقاطع مهمتر و بسیار با اهمیت است.


وی افزود: امسال از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است که بحث فرهنگ مورد تاکید ایشان است.


حجت الاسلام ولی نژاد با بیان اینکه ماموریت همه انبیا و پیامبران در دوران زندگی بشریت یک ماموریت فرهنگی بوده است، اظهارداشت: امام خمینی(ره) برای به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ایران فعالیت خود را با کار فرهنگی شروع کردو آن را به پیروزی رساند و امروز هم توسط مقام معظم رهبری ادامه دارد با نگرش فرهنگی مدیریت می شود.


وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب کودتای، کارگری، صنفی، صنعتی، قومی و قبیله ای نبوده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بوده است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان یادآورشد: باتوجه به اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و دین ما یک دین فرهنگی است نیز همه زندگی ما یک زندگی فرهنگی است.


وی با بیان اینکه فرهنگ را نمی توان از جامعه جدا کرد، گفت: زمانی که مشکلات و معضلات در جامعه رخ دهد و آن را با فرهنگ برطرف کنیم هزینه آن کمتر و ثمره آن بیشتر خواهد بود که اگر کارکرد فرهنگی را مبنای خود قرار دهیم جاودانگی آن در پی خواهیم داشت.


حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به اینکه انجام کارهای فرهنگی اساس و پیشگیری است و درمان پیشگیری محسوب نمی شود، افزود: درمان در اولویت دوم کار قرار دارد و همیشه پیشگیری بهتر از درمان است چرا که هزینه و تبعات آن کمتر است.


وی خاطرنشان کرد: ورود افراد در حوزه فرهنگ باعث ارزش و قیمت آنان می شود.


مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اظهارداشت: تامل، وحدت، همدلی های عمومی، صلح و صفا و صمیمیت هایی که در اجتماع و خانواده نیاز است را می توان با فرهنگ ایجاد کرد.


وی تصریح کرد: آرامش، صمیمیت و محبت را در بین خانواده ها و محیط های اجتماعی نمی توان با فشار ایجاد کرد اما می توان با فرهنگ به وجود آورد.


حجت الاسلام ولی نژاد یادآورشد: برای ایجاد پروژه ها در جامعه اسرار داریم تا براساس سند چشم انداز دارای پیوست فرهنگی باشد چرا که در این صورت است که آثار سوی را نخواهد داشت.


وی احیای مناسبت ها و ارزش های معنوی، اجرای برخی از برنامه های فرهنگی و رصد فرهنگی را از ماموریت ها و سیاست های کلان دانست.


مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان بیان اینکه کار فرهنگی دارای چند ویژگی مضاعف است، گفت: با توجه به اینکه کار فرهنگی کم بازده و دیر بازده است اما ثمره شیرین و نتایج ماندگاری را خواهد داشت.


وی نقش و ماموریت اصحاب رسانه، دستگاه های فرهنگی، صدا وسیما، ائمه جمعه و آموزش و پرورش را فرهنگی دانست و افزود: همه مردم جامعه در گام اول یک ماموریت فرهنگی برعهده دارند.


پایان پیام/

کد خبر 379077

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha