ضرورت آشنایی نسل جوان با حقوق اجتماعی/حریم شکنی در جامعه  زرنگی نیست

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خانواده مهمترین عنصر سازنده و متحول کننده اجتماع است، گفت: آشنایی نسل جوان با اساسی ترین حقوق اجتماعی لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام علی رضایی تهرانی، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته (2تیر) در سلسله جلسات "دین، نشاط، زندگی" با بیان اینکه انبوه مشکلات اجتماعی از خانواده سرچشمه می گیرد، اظهار داشت: تربیت فرزندان در جامعه اسلامی باید براساس دین و با هدف ساخت جامعه اسلامی مستحکم صورت بگیرد.


وی با بیان اینکه غفلت از نهاد خانواده موجب ضربه به جامعه می شود، افزود: خانواده یکی از مهمترین عناصر سازنده و متحول کننده اجتماع است چرا که هنجارها و ناهنجارهای حاکم بر جامعه از خانواده سرچشمه می گیرد.


این محقق و مولف علوم دینی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که خداوند هیچ ساختمانی را محبوب تر از ساختمان خانواده و تشکیل زندگی سالم نمی داند، تصریح کرد: امروز تیر اصلی دشمنان دین اسلام به سمت خانواده ها رها می شود.


استاد حوزه و دانشگاه خانواده را به واحد تولید آجرهای ساختمان بشری توصیف کرد و گفت: دشمن با تضعیف ارزش های دینی در خانواده به دنبال ضربه زدن به پیکره جامعه اسلامی است.


حجت الاسلام رضایی تهرانی با تاکید بر اینکه خانواده نقش اساسی در فرهنگ اجتماع دارد، افزود: در عصر کنونی استکبار جهانی به جای بمباران و سلاح نظامی با بهره گیری از ابزار پیشرفته و جنگ نرم در راستای نابودی و تضعیف تربیت سالم در خانواده به پیکره اجتماع ضربه می زند.


وی با بیان اینکه ترویج مسائل ضد ارزشی در قالب بی حجابی و بد اخلاقی نمونه ای کوچک از حملات دشمن به جوامع اسلامی در قالب جنگ نرم است، افزود: اگر امروز زنان جامعه در سنگر حجاب مورد حمله دشمن قرار گرفته اند به خاطر این است که دشمن می خواهد در گام اول ظاهر انسان را مدیریت کند و بعد از آن خود به خود بر دلها مدیریت خواهد کرد که این مسئله ضربه سنگینی را به جامعه اسلامی خواهد زد.


حجت الاسلام رضایی تهرانی با اشاره به اینکه از نظر قرآن و عترت هم فرد و هم جامعه نقش موثری در استحکام جامعه ایفا می کند، تصریح کرد: در جامعه اسلامی فرد و اجتماع قربانی یکدیگر نمی شوند چرا که سلامتی افراد سلامتی اجتماع را در پی دارد.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آشنا کردن نسل جدید با اساسی ترین حقوق اجتماعی ضروری است، گفت: ضربه زدن به پیکره اجتماع ضربه زدن به خودمان است چرا که حفظ حریم ها باعث تحکیم خانواده و اجتماع می شود.


وی با بیان اینکه حریم شکنی در جامعه زرنگی نیست، افزود: جامعه متعلق به تک تک افراد است و در همین راستا حفظ هویت و فرهنگ جامعه سنگین ترین رسالت خانواده است چرا که خانواده با پرورش و تربیت فرزندان سالم می تواند اصالت جامعه را تقویت کند.


پایان پیام/

کد خبر 379126

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha