مشهد رتبه  نخست حفظ و  تلاوت قرآن را به خود اختصاص داده است

خبرگزاری شبستان: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مشهد رتبه نخست در حوزه حفظ و تلاوت قرآن را در سطح کشور به خود اختصاص داده است، گفت: این شهر همواره درحوزه فعالیت‌های قرآنی پیشرو و دارای شهرت بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته (2تیر) در جلسه ستاد هماهنگی نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد اظهار داشت: برپایی نمایشگاه های قرآن فرصتی مناسب، برای ترویج و توسعه فرهنگ و معارف های قرآنی بین اقشار مختلف جامعه است.


وی خطاب به مسئولان اجرایی نهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد بیان داشت: برای برگزاری هرچه بهتر نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در مشهد همه دست اندرکاران و مسئولان ذیربط تعامل و همکاری مناسب با یکدیگر داشته باشند.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان داشت: از موقعیت و جایگاه مشهد در حوزه فعالیت های قرآنی به منظور برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه های قرآن استفاده شود.


جنتی به شعار نهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با عنوان" سبک زندگی قرآنی با عزم ملی" اشاره کرد و گفت: شعار این دوره از نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مکمل شعار سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" است.


وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های قرآن در ماه مبارک رمضان گامی در راستای حفظ و تکمیل ارزش های دینی و اسلامی در این ماه مبارک است، اذعان داشت: ماه رمضان فرصتی برای پرورش استعدادهای قرآنی در جامعه است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه برگزاری نهمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن در پایتخت معنوی ایران نشان دهنده ظرفیت خاص فرهنگی و اجتماعی و قرآنی مشهد است، افزود: شهر مشهد دارای ظرفیت های بسیار قرآنی در بخش های مختلف قرآنی همچون حفظ و تلاوت است.


جنتی با تاکید بر اینکه مشهد رتبه نخست در حوزه حفظ و تلاوت را در سطح کشور به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: مشهد همواره در حوزه فعالیت‌های قرآنی پیشرو و دارای شهرت بوده است.

 

در ادامه سید سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این جلسه اظهار داشت: نهمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد 18 تا 28 ماه مبارک رمضان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد برگزار می شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه ساعات بازدید از نمایشگاه برای علاقمندان به قرآن از ساعت 17 تا 24 است، افزود: خوشبختانه خراسان رضوی و مشهد دارای ظرفیت های بسیاری در حوزه فعالیت های قرآنی است بنابراین در همین راستا تلاش می شود این نمایشگاه باشکوه خاص و در شان این استان قرآنی برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه در برگزاری این دوره از نمایشگاه قرآن مشهد 40 نهاد و دستگاه اجرایی مشارکت دارند، افزود: ستاد اجرایی این نمایشگاه از چند ماه گذشته به منظور برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه از حیث کمی و کیفی فعالیت خود را آغاز کرده است.


سرابی با اشاره به اینکه در این دوره از نمایشگاه قرآن و عترت مشهد میزان تنوع در ارائه محصولات بسیار بالا است، اذعان داشت: در نهمین دوره از نمایشگاه قرآن و عترت مشهد 31 بخش مختلف حضور دارند.

 

گفتنی است، در این مراسم از پوستر نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 379147

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha