محافل انس با قرآن در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، گفت: در ماه مبارک رمضان محافل انس با قرآن کریم در اماکن متبرکه، بقاع شاخص و مساجد استان اردبیل برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، حجت الاسلام وحدت مشهوری نظری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، صبح امروز (3 تیر) در جلسه اداری ویژه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: طبق سنوات گذشته محافل انس با قرآن کریم با حضور اساتید برجسته کشوری و بین المللی با همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل و با مشارکت شورای عالی قرآن استان برگزار می شود.


وی، با بیان اینکه جلسه جزء خوانی در این ایام همه روزه از ساعت 12الی 13 با حضور علاقمندان در مصلی اردبیل برگزار می شود، تصریح کرد: قصد داریم یکی از قاریان برجسته مصری نیز جهت هرچه با شکوه برگزار شدن این محافل دعوت کنیم و زمان آن متعاقبا اعلام می شود و علاوه بر آن قاریان برجسته استانی و بین المللی هر روز در این برنامه ها حضور خواهند داشت.


وی، با بیان اینکه رمضان ماه خودسازی و تزکیه نفس است، افزود: این ماه بهترین فرصت برای پاک و مبرا شدن از گناهان است و در این ماه انسان های مومن و مسلمان باید به اعمال و رفتارخداپسندانه و خودسازی و تزکیه نفس بپردازند.


مشهوری، در ادامه خاطر نشان کرد: نباید روزها و شب‌های این ماه به سادگی، بطالت و بی‌برنامه سپری شود در حالی که منابر خطبا،‌ وعاظ و سخنرانان حضور در نمازهای جماعت، نشستن درمجالس قرآن‌خوانی و تلاوت کلام الهی می‌تواند انسان را از شکل و شمایل زمینی به آسمانی مبدل کند و روح و دل او را سبک کرده و در مسیر مجاهدت واقعی بشر گام بردارد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، یادآور شد: مردم خداجو و مومن و هیئت امنای امامزاده ها چند روزی است که به غبار روبی و عطر افشانی بقاع پرداخته اند و خود را برای استقبال این ماه کریم آماده می کنند.


وی، در پایان سخنان خود، عنوان کرد: طبق سنوات گذشته مبلغان دینی به اقصی نقاط استان اعزام می شوند و مومنین از فیوضات این ماه مبارک بهره مند خواهند شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 379228

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha