توزیع بیش از 10 هزار کتاب در کتابخانه های مساجد اردبیل

خبرگزاری شبستان: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیش از 10 هزار کتاب در کتابخانه های مساجد اردبیل توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، نادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، پیش از ظهر امروز (3 تیرماه) در جلسه هماهنگی برنامه ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: کانون ها و کتابخانه های مساجد نقش مهمی در ارتقا برنامه های فرهنگی هنری در مناطق روستایی دارند.


وی، با اشاره به اینکه فصل تابستان و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در پیش است، تصریح کرد: هدف از توزیع این کتب، ارتقا ترویج فرهنگ کتاب خوانی و افزایش سطح کتابخانه های مساجد از درجه پائین به بالاتر و استفاده مراجعین از کتب مختلف علمی، دینی، قرآنی در زمان اوقات فراغت است.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، با بیان این مطلب که این کتاب ها بیشتر در مناطق دور افتاده و محروم توزیع خواهد شد، افزود: قیمت این کتب نزدیک به 500 میلیون ریال برآورد شده است.


این مقام مسئول، با اعلام اینکه مسابقات کتابخوانی از ویژه برنامه های اجرایی در ماه مبارک رمضان خواهد بود، خاطر نشان کرد: اعزام روحانیون و سخنرانی برای حلقه های تربیتی، مشارکت در برگزاری طرح قرآنی 1448، برگزاری برنامه های تفسیر و ترجمه، مسابقه چهل حدیث با موضوع شعار سال، سفره های معنوی، برگزاری دوره های آموزشی و فرهنگی از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان در کانون های سراسر استان است.


سقاء، در پایان این جلسه، ضمن تشکر از زحمات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: توجه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به ارتقا سطح کیفی کانون ها ستودنی است و امیدواریم در آینده شاهد رشد فعالیت های معنوی کانون ها باشیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 379371

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha