برنامه"به استقبال ماه آسمانی ویژه روزه اولی ها" برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: همزمان با ماه رمضان، برنامه"به استقبال ماه آسمانی ویژه روزه اولی ها"در کانون های مساجد استان برگزار می شود.

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بهترین زمان برای غبارروبی از دل‌ها، زدودن کینه‌ها، کدورت‌ها، گنا‌هان و آلودگی‌هاست و مومنان باید از لحظات این ماه حداکثر بهره را ببرند.

 

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن است و شب های قدر در این ماه قرار گرفته و این ویژگی ها باعث امتیاز این ماه نسبت به ماه های دیگر سال شده است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان تصریح کرد:پیامبر اسلام(صل الله علیه و آله) در توصیف این ماه آورده اند: رمضان والاترین ماه هاست، ایام آن والاترین ایام، شب های آن برترین شب ها و ساعات آن بهترین ساعات است، دعای شما در این ماه مستجاب است و خواب شما نیز عبادت محسوب می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: فلسفه روزه ایجاد تقوی است و تقوی یعنی پرهیز از زشتی ها و پلیدی ها که در این صورت انسان خود به خود به سمت خوبی ها سوق داده می شود.

 

حجت الاسلام معتمدی با بیان اینکه همزمان با ماه مبارک رمضان طرح تلاوت نور در بیش از سه هزار مسجد استان اجرا می شود، گفت: این طرح با هدف تسهیل امر روخوانی و روانخوانی و تعمیم فرهنگ انس و تلاوت قرآن کریم و زمینه سازی ظهور و بروز مفاهیم والای قرآنی بین اهالی مسجد در مساجد استان اصفهان اجرا می شود.

 

وی افزود: در ایام ماه مبارک رمضان، محافل قرآنی، جلسات جزءخوانی، روخوانی، تفسیر قرآن کریم و مسابقات کتابخوانی نیز در کانون های مساجد استان برگزار می شود.

 

وی بابیان اینکه در ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه "به استقبال ماه آسمانی ویژه روزه اولی ها" در کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود، گفت: این برنامه ویژه دختران و پسرانی برگزار می شود که امسال برای اولین بار روزه می گیرند.

 

حجت الاسلام معتمدی با بیان اینکه بخشی از ایام اوقات فراغت با ماه مبارک رمضان همزمان شده است، گفت: در راستای غنی سازی اوقات فراغت و ترویج و نهادینه شدن آموزه های دینی و قرآنی در جامعه، تمام برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد با محوریت قرآنی برگزار می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 379864

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha