جذب یک هزار حامی برای اکرام ایتام کردستان در ماه مبارک رمضان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان، یکی از برنامه های این نهاد حمایتی در ماه مبارک رمضان را جذب یک هزار حامی برای اکرام ایتام ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، قنبر موسی نژاد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان امروز(5 تیر) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان ماه تقویت تقوا و پرهیزکاری و بهترین فرصت برای دستگیری از نیازمندان و فقرا است.


وی عنوان کرد: ماه مبارک رمضان امسال که مقارن شده با برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان فرصت مغتنمی برای تقویت بعد معنوی قشر جوان و نوجوان است.


وی اظهارداشت: طرح اکرام ایتام و اطعام نیازمندان از جمله برنامه های کمیته امداد امام(ره) استان است که پیش بینی می شود امسال یک هزار نفر حامی برای اکرام ایتام جذب شوند.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان، بیان داشت: ازدیگر برنامه های ما طرح مفتاح الجنه است که در قالب این طرح برنامه ریزی شده زمینه دیدار مسئولان و خیرین با 2 هزار و 100 نفر از مددجویان کمیته امداد استان فراهم شود.


موسی نژاد، به اهداف برگزاری طرح مفتاح الجنه اشاره کرد و افزود: رسیدگی به امور خانواده های نیازمند، ایجاد زمینه لازم برای همنشینی مسئولان و خیران با فقرا و تکریم فقرا و نیازمندان از مهمترین اهداف این طرح است.


وی جمع آوری کمک برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، جمع آوری زکات فطریه و برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی را از دیگر برنامه های کمیته امداد استان در ماه مبارک رمضان امسال ذکر کرد.


بهره مندی بیش از 5 هزار نفر از برنامه های اوقات فراغت کمیته امداد کردستان


وی به برنامه های کمیته امداد در رابطه با اوقات فراغت دانش آموزان تحت پوشش این نهاد اشاره کرد و گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته شده 5 هزار و 110 نفر از برنامه های متنوع فرهنگی، تربیتی، آموزشی کمیته امداد در تابستان امسال بهره مند شوند.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان ادامه داد: امسال برای نخستین بار قرار شده اردوهای تابستانی کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان به صورت خانوادگی برگزار شود تا زنان سرپرست خانوار به همراه دخترانشان در این اردوها حضور پیدا کنند.


موسی نژاد افزود: هدف از برگزاری اردوهای خانوادگی درگیر کردن بیشتر زنان سرپرست خانوار با برنامه های فرهنگی و آموزش مهارت های زندگی به آنهاست.


وی بیان کرد: برنامه های فرهنگی را از فردمحور بودن به سمت خانواده محور بودن سوق داده ایم تا شاهد بازخورد موثرتری از آنها در سطح جامعه باشیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 379880

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha