استفاده از ماهواره علت اصلی لغزیدن بنیان های خانواده است

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به توطئه های استکبار برای سست کردن بنیان خانواده ها، گفت: استفاده از ماهواره علت اصلی لغزیدن پایه های خانواده است.

حجت الاسلام محمد علی قاصدی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، اظهار داشت: استفاده از ماهواره در جامعه ما بلایی خانمان سوز است که معضلات اخلاقی و مشکلات اجتماعی بسیاری به تبع آن گریبان گیر خانواده ها می شود.


وی، با بیان اینکه آداب معاشرت، رعایت حق وحقوق مردم و حجاب معضلات اساسی جامعه است، بیان داشت: خانواده ها باید آگاهی و هوشیاری لازم را داشته باشند چراکه استکبار جهانی برای به انحراف کشاندن جوانان ما، سرمایه گذاری های عظیمی انجام داده است.


حجت الاسلام قاصدی، با اشاره به فعالیت هزاران سایت و شبکه علیه مقدسات اسلامی و تبلیغات فریبنده و رنگین آنها برای جوانان، ادامه داد: در اینجاست که باید به مسائل فرهنگی و اعتقادی بهای بسیاری دهیم و در این راستا نقش رسانه ها رسالتی انبیاءگونه برای هدایت انسان ها بشمار می رود.


فراوانی بسیاری در پرونده های طلاق توافقی وجود دارد

رئیس کل دادگستری استان اردبیل، با اشاره به فراوانی بسیار زیاد پرونده های وارده به دادگستری با موضوع طلاق توافقی، اضافه کرد: در سال گذشته 2 هزار و 731 درخواست طلاق و مطالبه مهریه داشته ایم که متاسفانه شاهد درخواست های طلاق از سوی خانواده های قدیمی هستیم که متاسفانه تعداد آنها روز به روز نیز در حال افزایش است.


وی، مطالبات حقوقی، طلب، اعتراض به رأی شورای حل اختلاف و طلاق توافقی را از موضوعات پرونده های وارده به دادگستری استان عنوان کرد و گفت: 94 هزار پرونده وارده در سال 92 داشتیم که در سال گذشه به اکثر آنها رسیدگی شده و پرونده مختوم شده است.


با مظاهر روزه خواری در ملاعام برخورد می شود

این مقام مسئول، رسیدگی به 203 هزار پرونده در دادگستری استان اردبیل در سال گذشته را یادآور شد و اذعان داشت: بیش از 10 هزار پرونده نیز به محاکم خانواده وارد شده است که از این تعداد 2 هزار و 541 پرونده خانواده با مصالحه به سازش ختم شده است.


حجت الاسلام قاصدی، در پایان سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ماه مغفرت الهی ماه مبارک رمضان، خاطر نشان کرد: در این ایام پر خیر و برکت با جرایم آشکاری همچون روزه‌خواری در ملاعام و زیرپا گذاشتن ارزش های اسلامی و انسانی برخورد شدید کرده و هیچ گونه اغماضی نخواهیم داشت.


پایان پیام/
 

کد خبر 379934

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha