بیکاری و عدم تربیت صحیح اسلامی عامل گرایش جوانان به اعتیاد است

خبرگزاری شبستان:امام جمعه شهرستان لنده گفت: بیکاری و عدم تربیت صحیح اسلامی و انتخاب دوست ناباب و ناسالم عامل گرایش جوانان به اعتیاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام مهدی کیانی اصل، امام جمعه شهرستان لنده عصر امروز (5 تیر) در حاشیه بازدید از مرکز ترک اعتیاد امید رهایی این شهر، گفت: اعتیاد نتیجه و عاقبت فاصله گرفتن از ارزش ها و آرمان های ارزشمند اسلامی و خانوادگی است.

وی افزود: بیکاری و عدم تربیت صحیح اسلامی در انتخاب دوست عامل گرایش جوانان به اعتیاد است.

حجت الاسلام کیانی اصل تصریح کرد: یکی از بزرگترین عللی که انسان در زندگی از آن ضربات مهلکی می خورد کم رویی و عدم توانایی در گفتن کلمه « نه » است که به دوستان باید بگوید.

این مسئول تاکید کرد: انسان وقتی فرصت خوب زیستن را دارد چرا باید زندگی شیرین خود را به جهنمی تلخ و غذاب آور برای خود و خانواده اش تحمیل کند.

کیانی اصل گفت: هیچ انسانی نیست که دارای توانمندی و خلاقیت در یک زمینه شغلی نباشد ولی نحوه استفاده و توانی در استفاده از آن مهم است که افراد معتاد با عدم میل و رغبت به زندگی حاضر به تجربه آن نیستند و در دام شوم اعتیاد گرفتار می شوند.

وی اذعان کرد: مراکز ترک اعتیاد باید به سمت حرفه آموزی به افراد بهبود یافته بروند تا بعد از بهبودی کامل توانایی حضور در جامعه برای ایجاد شغل جدید را داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده گفت: مراکز ترک اعتیاد باید در کنار آموزش های بهداشتی و عملی ترک اعتیاد به آموزه های دینی و مذهبی نیز توجه داشته باشند و از احادیث ائمه معصومین (ع)در زمینه ترک گناه را نیز آموزش دهند.
پایان پیام/


 

کد خبر 380064

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha