برگزاری مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم در همدان

خبرگزاری شبستان: مسئول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی استان همدان، از برگزاری مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم در حسینیه امام خمینی(ره) در ماه رمضان همدان خبرداد.

غلامرضا فرهادی مژده، مسئول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی استان همدان به خبرنگار شبستان گفت: در ماه مبارک رمضان هر روز مراسم ترتیل خوانی جزء به جزء قرآن کریم در حسینیه امام خمینی (ه) رأس ساعت 18 در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.
 

وی با اشاره به اینکه سالانه برنامه‌های مختلفی از سوی دارالقرآن کریم استان اجرا می‌شود، افزود: ماه مبارک رمضان نیز از ایام ویژه‌ای است که برنامه‌های مختلفی در حسینیه استان اجرایی می‌شود.
 

فرهادی مژده، آماده کردن قفسه‌های کتاب، قرآن، رحل، نصب دعاهای ماه مبارک رمضان و آماده کردن دعاهای روزانه، نصب بنر متناسب با ماه مبارک رمضان را از اهم برنامه ها دانست.
 

مسئول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی استان همدان، با بیان اینکه مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم به صورت زنده از صدا و سیما پخش خواهد شد، گفت: این برنامه هرساله به صورت منسجم برگزار می شود.
 

وی با اشاره به نحوه انتخاب مرتلین در مراسم ترتیل خوانی، ابراز داشت: در طی ماه مبارک رمضان 10 نفر مرتل با تایید شورای عالی قرآنی کشور انتخاب شدند که هر روز 4 نفر از این افراد جزء خوانی را برعهده دارند.
 

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته مسجدهای دیگری نیز میزبان این مراسم قبل از نماز مغرب و عشاء هستند که با اعزام قاری مراسم جزء‌خوانی و ترتیل برگزار می‌شود.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 380208

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha